کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: حرکت بازگشتی سیارات به علت حرکت زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود، درواقع این پدیده را سرعت‌های نسبی زمین و سیاره رقم می‌زند.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 12 January 2023

تابناک فارس به نقل از ایمنا: اسرا باقریه اظهار کرد: سیاره مریخ جمعه _بیست‌وسوم دی‌ماه_ به پایان حرکت رو به عقب خود می‌رسد، حرکت به سمت غرب را در میان صورت‌های فلکی از دید ناظران زمینی متوقف می‌کند و به جای آن به حرکت معمول به سمت شرق بازمی‌گردد.

وی افزود: این تغییر جهت، پدیده‌ای است که همه سیارات خارجی منظومه شمسی چند ماه پس از عبور از تقابل، به صورت دوره‌ای دچار آن می‌شوند. حرکت بازگشتی سیارات به علت حرکت زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود و در واقع این پدیده را سرعت‌های نسبی زمین و سیاره رقم می‌زند.

هنگامی که زمین به دور خورشید می‌چرخد، چشم‌انداز ما تغییر می‌کند و سیارات از دید زمینی‌ها برای مدتی تغییر مسیر می‌دهند و در جهت مخالف حرکت می‌کنند و دوباره به جهت اصلی خود بازمی‌گردند، به طوری که به نظر می‌رسد در مسیر خود حلقه‌ای را در فضا ایجاد می‌کنند.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: سیاره مریخ در صورت فلکی ثور با قدر منفی ۰.۸ بعد از غروب خورشید و تاریکی نسبی آسمان از ساعت ۱۷:۳۵ تا ۲:۵۶ روز بعد قابل رصد است.




برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار