رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افزایش پنج برابری کشت قراردادی گندم نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳ 07 January 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: مجتبی دهقان پور صبح شنبه در نشست شورای کشاورزی فارس که به ریاست استاندار برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته سطح زیر کشت گندم قراردادی در این استان ۳۵ هزار هکتار بود، گفت: در سال زراعی جاری تاکنون این سطح به بیش از ۱۶۵ هزار هکتار رسیده است.

دهقان‌پور با بیان اینکه کل سطح زیر کشت گندم قراردادی در کشور یک میلیون هکتار است و استان فارس با عقد ۲۲ هزار و ۳۰۰ قرارداد، رتبه اول تعداد بهره برداری و تعداد قطعات دارد، اضافه کرد: از نظر سطح زیرکشت قراردادی گندم نیز فارس پس از خوزستان در جایگاه دوم قرار دار.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین عنوان کرد: یکی از طرح‌های جدید و نوآورانه در بخش کشاورزی است، که می‌تواند در افزایش تولید، بهره‌وری منابع پایه و نهایتاً دستیابی به یک توسعه متوازن و پایدار اثرگذار باشد و یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم این طرح این است که بر پایه مشارکت اجتماعی و مبتنی بر اقتصاد مزرعه باشد.

دهقان‌پور با اشاره به اینکه پاشنه آشیل بخش کشاورزی آب است، افزود: در این طرح به رابطه آب و مردم، آب و غذا، آب و طبیعت و آب و صنعت توجه شده است.

به اعتقاد او؛ نگاه افراطی که صرفاً به توسعه کشاورزی باشد نتیجه مؤثری نخواهد داشت، قطعاً از رهگذر توسعه صنعت، کشاورزی نیز می‌تواند منتفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: خروجی‌هایی که از این طرح متصور هستیم شامل سازگاری اقلیمی، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تولید است و پایش و نظارت پیوسته دشت نیز انجام می‌شود.

برچسب ها: کشت ، گندم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار