«بیانی» ضمن تایید خبر شهید محسوب شدن «اباذر رخ‌بخش» گفت: با شناخته شدن وی به عنوان شهید تعداد شهدای اغتشاشات اخیر در استان فارس به ۲۱ تن خواهد رسید.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 08 December 2022

تابناک فارس به نقل از دفاع پرس:«ابراهیم بیانی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس ضمن تایید خبر شهید محسوب شدن «اباذر رخ‌بخش» اظهار داشت: با شناخته شدن وی به عنوان شهید تعداد شهدای امنیت فارس و اغتشاشات اخیر به 21 تن خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس افزود: اباذر رخ‌بخش جوان بی‌گناهی که اخیرا بر اثر شدت جراحات وارده توسط اغتشاشگران در بلوار چمران شیرا جان باخته، به عنوان شهید شناخته شده و به زودی در قطعه شهدای دار‌الرحمه شیراز دفن می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید فارس تشریح کرد: مراحل کار در حال پیگیری است زیرا اطلاق عنوان شهید، طی دو مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست احراز اولیه با دفن در قطعه شهدا می باشد و این قسمت تایید شده و مرحله دوم مباحث حقوقی و تکمیل پرونده است که احراز قطعی شهادت با پذیرش بنیاد شهید تا 2 ماه آینده انجام می‌شود و به خانواده ایشان نیز اعلام خواهد شد و رسما اباذر رخ‌بخش شهید محسوب خواهد شد.

اباذر رخ‌بخش، راننده جوان یکی از مجموعه‌های اجرایی در شیراز بود که شب چهارم آبان، مقارن با حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) یعنی همان شبی که اغتشاشگران در خیابان اجتماع کرده و برای یک معرکه‌گیری دیگر فراخوان زدند، در بلوار چمران مورد حمله آنها قرار گرفت و پس از زمین زدن وی با ضربات مکرر چاقو او را به شهادت رساندند.

وی مدتی در بیمارستان بستری بود تا اینکه نهایتا 13 آذر بر اثر شدت جراحات درگذشت.

پیش از این 13 نفر در حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر شاهچراغ و 7 نفر از نیروهای بسیجی و انتظامی و امنیتی نیز در دفاع از امنیت استان فارس به شهادت رسیده بودند.

برچسب ها: شهدا ، اغتشاشات ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار