فیلم داستانی شهید محمدرضا کشاورز از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نمایش داده شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱ 05 December 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه حبرنگاران:مراسم اکران فیلم داستانی شهید محمدرضا کشاورز از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) همراه با رونمایی از پوستر ویژه این دانش‌آموز شهید برگزار شد.

مهدی بابایی تهیه کننده این فیلم در آیینی که با حضور پدر این شهید برگزار شد گفت: پس از حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) بنا را بر این گذاشتم تا گوشه‌ای از مظلومیت بچه‌هایی که در این حادثه به شهادت رسیدند را به نمایش بگذاریم.

او گفت: اگر ما ساکت می‌ماندیم مظلومیت شهدا بیش از پیش می‌شد. در آن زمان ۱۴ کار برای پاسداشت مقام این شهدا در حال تولید بود که هفت کار به صورت داستانی و مستند در مورد محمدرضا بود.

بابابب گفت: دلدادگی که عوامل فیلم به این کار داشتند متفاوت از کار‌های دیگر بود. در واقع برای ساخت این فیلم داستانی همه عوامل فیلم با دل و جان پای کار بودند و این کار با هزینه‌های شخصی و مردمی ساخته شد.

او گفت: این انتظار است که برای روشنگری بیشتر و با هم افزایی، کار‌های بهتری در پسااغتشاش با محوریت این حادثه تلخ تولید شود.

این تهیه کننده گفت: فیلم ساخته شده درباره شهید محمدرضا کشاورز یک فیلم داستانی است و ما تلاش کردیم داستان و دیالوگ‌های فیلم کاملا واقعی باشد.

بهنام مسئله کارگردان این فیلم نیز گفت: زمانی که این حادثه در شیراز اتفاق افتاد ما پیشنهاد دادیم که یک مستند برای این شهید بسازیم، اما این ایده توسط گروه‌های دیگری انجام شد؛ بنابراین ما تصمیم گرفتیم این کار را به صورت داستانی تولید کنیم.

او گفت: حدود ۱۰ روز طول کشید تا فیلم‌نامه نوشته شود و مجوز را بگیریم. ضبط کار هم پنج روز طول کشید.

این کارگردان جوان گفت: تفاوت این کار با سایر کار‌هایی که با همین محوریت ساخته شده در این است که همه‌ی عوامل فیلم با بودجه شخصی خود و دلی این کار را انجام دادند و اگر ضعفی هم دارد به دلیل کمبود بودجه بوده است.

این مراسم با محوریت ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز و با حضور مسئولان برخی ادارات و نهاد‌های کلانشهر شیراز در سالن غزال تالار حافظ برگزار شد.

چهارم آبان ۱۴۰۱ در حمله تروریستی که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به رگبار بسته شدند که بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، این واقعه ۱۳ شهید و ۳۰ مصدوم در پی داشت. در این عملیات تروریستی سه دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار