یک کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: حرکت بازگشتی سیارات به علت حرکت زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود؛ درواقع این پدیده را سرعت‌های نسبی زمین و سیاره رقم می‌زنند.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ 04 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: اسرا باقریه اظهار کرد: سیاره نپتون امروز _یکشنبه سیزدهم آذرماه_ از دید ناظران زمینی به پایان حرکت رو به عقب خود می‌رسد؛ حرکت به سمت غرب را در میان صورت فلکی‌ها متوقف می‌کند و به جای آن به حرکت معمول به سمت شرق بازمی‌گردد. این تغییر جهت پدیده‌ای است که همه سیارات خارجی منظومه شمسی چند ماه پس از عبور از تقابل به صورت دوره‌ای دچار آن می‌شوند.

وی افزود: حرکت بازگشتی سیارات به علت حرکت زمین به دور خورشید ایجاد می‌شود؛ در واقع این پدیده را سرعت‌های نسبی زمین و سیاره رقم می‌زنند. هنگامی که زمین به دور خورشید می‌چرخد، چشم‌انداز ما تغییر می‌کند و از دید زمینی‌ها سیارات برای مدتی تغییر مسیر می‌دهند و در جهت مخالف حرکت می‌کنند و دوباره به جهت اصلی خود باز می‌گردند به طوری که به نظر می‌رسد آنها در مسیر خود حلقه‌ای در فضا ایجاد می‌کنند.

این کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان اضافه کرد: امشب سیاره نپتون در صورت فلکی دلو با قدر ۷.۹ از ساعت ۱۷:۵۷ تا ۲۲:۴۳ با ابزار قابل رصد است.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار