عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بیشترین سرانه فضای سبز شهری شهرداری در منطقه ۴ اجرا و نگه‌داری می‌شود، گفت: این منطقه پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری و خدمت‌رسانی به زوار سومین حرم اهل‌بیت (ع) دارد و نیاز است تا با مجموعه پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی که در این منطقه وجود دارد یک طرح جامع گردشگری طبیعی تدوین شود.
کد خبر: ۱۰۸۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 04 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مصطفی کیانی رحیمی، عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و فرهنگی در منطقه ۴ شهرداری شیراز گفت: منطقه ۴ یکی از بزرگ‌ترین مناطق ازلحاظ وسعت و سرانه جمعیتی شهر شیراز است لذا باید خدماتی در تراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) و متناسب با این سرانه جمعیتی به آن اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه بیشترین سرانه فضای سبز شهری شهرداری در منطقه ۴ اجرا و نگه‌داری می‌شود، گفت: این منطقه پتانسیل‌های فراوانی در حوزه گردشگری و خدمت‌رسانی به زوار سومین حرم اهل‌بیت (ع) دارد و نیاز است تا با مجموعه پتانسیل‌های گردشگری و طبیعی که در این منطقه وجود دارد یک طرح جامع گردشگری طبیعی تدوین شود.

اسدزاده، شهردار منطقه ۴ شیراز هم در این مراسم گفت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری اقدام به طراحی و احداث فضاهایی همچون بوستان پرستو به مساحت ۲.۴ هکتار با هزینه‌ای بالغ‌بر ۸۰ میلیارد ریال انجام و افتتاح شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه چهار حوزه آبریز مناطق یک و شش است که در این راستا اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در دستور کار است که در سه بلوار استقلال، ایمان جنوبی و قدمگاه شرقی بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۶ میلیارد ریال کلنگ زنی شد. کلنگ زنی اجرای زمین والیبال ساحلی در محل باغ جنت بااعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مورداشاره شهردار منطقه چهار بود.

شهرام سبزیان‌فرد، شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز در آیین کلنگ زنی و بهره‌برداری از ۴۰ پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، خدمات شهری، زیست‌محیطی و ترافیکی، درباره ۱۱ پروژه سطح منطقه گفت: پروژه‌های سطح منطقه باهدف ارتقای فضاهای شهری و فضای سبز در دستور کار اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به تکمیل پروژه بوستان محله‌ای ایثار در سطح منطقه افزود: این بوستان با بیش از ۳, هزار مترمربع فضای سبز، اختصاص مبلمان شهری و تجهیز روشنایی جز و بوستان‌های شاخص در سطح منطقه است

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به بوستان محله‌ای مهتاب به‌عنوان پروژه دیگر منطقه ۱۱ گفت: افزایش سرانه فضای سبز یکی از رویکردهایی است که در احداث این پارک دنبال شده است

سبزیان فرد به بوستان محله‌ای آفتاب به‌عنوان دیگر پروژه منطقه اشاره کرد و گفت: این بوستان فضای سبز و فضای تفریحی را افزایش می‌دهد. همچنین پروژه پیاده‌روسازی بولوار جانبازان باهدف افزایش ایمنی عابرین پیاده در دستور کار است.

اجرای دیوارگذری فاز یک و دو رودخانه خشک، تأمین روشنایی مسیر زیپلاین به پل معلق بوستان سایه و کلنگ زنی سالن مطالعه جزو پروژه‌های یازده‌گانه منطقه ۱۱ بود که سبزیان فرد به آن‌ها پرداخت.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز با اشاره به اینکه تمام تلاش منطقه ۱۱ این است که تمام پروژه‌های فعلی ازجمله لوله‌گذاری ۱۷۰۰ متری بولوار رسول اعظم(ص)، باغ مهربانو و بوستان شهدای حج تا پایان سال عملیات اجرایی آن‌ها تمام و به بهره‌برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار