خانواده شهدای حرم شاهچراغ (ع) تکریم شدند.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴ 03 December 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: به مناسبت چهلمین روز بزرگداشت شهدای حرم شاهچراغ (ع)، از خانواده‌های آن‌ها تجلیل شد.
در این آیین که با عنوان "آیینه‌های شکسته" در تالار حافظ شیراز برگزار شد، شاهدان عینی این عملیات تروریستی، روایتگر واقعه بودند.
وحید نمازی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس در این آیین با اشاره به اهمیت روایت صحیح و به موقع وقایع، تلاش‌های دفتر تاریخ شفاهی را در بیان ابعاد مختلف عملیات تروریستی به حرم شاهچراغ تشریح کرد.
حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ (ع)، نقش آفرینی هنرمندان در تبیین مظلومیت آن‌ها و پیام حضور مردم در آیین‌های وداع و خاکسپاری این شهدا را ستود.
در این آیین که با برپایی نمایشگاه عکس و فیلم و رونمایی از نماهنگ قول مادرانه همراه بود، شهید پورعیسی خادم حرم شاهچراغ که در عملیات تروریستی چهارم آبان به شهادت رسید، معرفی شد.
خانواده‌های شهیدان ندیمی، کشاورز، پورعیسی و سرایه داران از دیگر شهدای حمله تروریستی به حرم شاهچراغ نیز در این آیین تکریم شدند.
در حمله تروریستی چهارم آبان ۱۴۰۱ که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به رگبار بسته شدند که بنا بر اعلام مسئولان استان فارس، ۱۳ شهید و ۳۰ مصدوم در پی داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار