معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: مراسم چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان ارشد استانی روز پنجشنبه هفدهم آذرماه در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 03 December 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الله طلایی با بیان اینکه شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) نقطه عطفی در کشور ما شد بطوریکه در عرصه بین‌المللی از نهاد‌های مختلف جهانی پیام تسلیت ارسال شد، اظهار داشت: این حادثه دل هر انسان آزاده‌ای را به درد آورد و باعث اندوه بسیاری از انسان‌ها شد چرا که مردم برای زیارت به حرم امن الهی آمده بودند؛ و یک تروریست تکفیری از کودک خردسال گرفته تا پیرمرد را همگی مورد هدف گلوله قرار داد.

وی با بیان اینکه اگر دقت کنید یک گلوله به سمت ضریح شلیک نشده و تنها به سمت مردم شلیک شده است و این نشان از کینه خود به مذاهب تشیع است، اظهار کرد: این حادثه ریشه در ترور‌هایی دارد که دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی برنامه ریزی می‌کنند و برای تضعیف ارزش‌های اسلامی و خدشه در وحدت کشور به کار می‌گیرند تا موجب رعب و وحشت مردم به اماکن مذهبی شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: دشمنان در تلاش هستند با یکسری تبلیغات و هجمه‌های مسموم، مقدسات و عقاید مسلمانان را به ورطه نابودی بسپارند که پس از آن حادثه تلخ، مردم مومن و بابصیرت بیشتر از قبل دل گرو به محبت اهل بیت (ع) دادند.

طلایی بیان کرد: مراسم چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، مسئولان ارشد استانی، نظامی و انتظامی، روحانیون، طلاب، خانواده‌های شهداء و مردم شهید پرور شیراز روز پنجشنبه 17 آذرماه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنران مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، محمدباقر قالیباف خواهد بود و با مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: همزمان با این مراسم چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم رسول استوار محمود آبادی برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم غروب چهارشنبه چهارم آبان‌ماه، همزمان با رسای زیبای اذان و نماز مغرب و عشاء حرم مطهر شاهچراغ (ع)، فردی مسلح با حمله به زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، افراد بیگناه را به رگبار بست. این عملیات تروریستی در مجموع 13 شهید و 30 مجروح و مصدوم از زائران و خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بر جای گذاشت.

هفتم آبان‌ماه مردم ولایتمدار شیراز و همیشه در صحنه استان فارس در یک تشییع جنازه‌ای کم نظیر، با اشک و بغض و آه فراوان فرزندان این سرزمین را روی دست‌های خود تشییع کردند و بار دیگر نشان دادند که دست از آرمان‌های والای انقلاب و شهدای گرانقدر ایران اسلامی برنخواهند داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار