لازم به ذکر است مردم شربف استان فارس درخصوص پیشنهاد برای دعوت از مسئولین و یا طرح سوالات و مطالبات مشخص به شماره ۰۹۱۷۴۸۲۰۵۹۷ پیامک ارسال کنند.
کد خبر: ۱۰۷۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹ 27 November 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه باشگاه خبرنگاران: در طرح شنبه‌های مطالبه گری که شنبه‌های هر هفته و با حضور یکی از مسئولان و نمایندگان اقشار مختلف مردم در معاونت اجتماعی سپاه استان فارس برگزار می‌شود، دیروز و به عنوان اولین جلسه مطالبه گری، این معاونت میزبان حجت الاسلام والمسلمین ملک مکان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس بود.

در این جلسه که با حضور تعدادی از نمایندگان مردم و تشکل‌های مردمی برگزار شد به موضوعاتی از جمله راهپیمایی‌ها، مناسبت‌ها و بررسی وضع موجود و فاصله تا وضع مطلوب پرداخته شد.

حجت الاسلام ملک مکان در ابتدای این جلسه با استقبال از این طرح به بیان وظایف ۱۳ گانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پرداخت و به تشریح وضع موجود و ارایه برخی از اقدامات این شورا در موضوعات مختلف اشاره کرد.

در ادامه گفتگو‌های مطالبه گران با ملک مکان به موضوع استفاده از ظرفیت‌های مردمی و هیئت‌های اندیشه ورز در این شورا اشاره شد و از عدم استفاده از ظرفیت‌های مردمی از قبیل هیئت‌های مذهبی و مساجد در برگزاری مراسمات و رویداد‌ها گلایه شد.

توجه ویژه به اقشار مختلف مردم در مراسمات و پیش بینی برنامه‌های مختص هر قشر به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن اشاره شد و برنامه ریزی دقیق و اجرایی برای اجرایی شدن این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفت.

اصلاح وضعیت صوت مراسم‌های شیراز، استفاده از نماد‌های جذاب و کار‌های خلاقانه، استفاده از ظرفیت جوانان در اجرای برنامه‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه امروز بود.

تهیه لیست بازبینه اجرای مراسمات و ایجاد کمیته‌های مختلف اجرایی از دیگر مسایلی بود که در مطالبات به آن اشاره شد.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کمیته‌های اجرایی و همچنین رسیدگی بیشتر به موضوع رسانه‌ای شدن رویداد‌ها از مواردی بود که حجت الاسلام ملک مکان به آن اشاره کرد و قول حل این موضوعات را داد.

نظارت و ارزیابی دستگاه‌های دخیل در اجرای مراسمات و ارسال نواقص و اعلام نتایج عملکرد‌ها با مراجع ذیصلاح و مردم مطالبه جدی گروه‌های مطالبه گر بود که با قول مساعدت رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان فارس در مسیر اجرا قرار گرفت.

در پایان و پس از ارائه مطالبات مردمی، حجت الاسلام ملک مکان ضمن پذیرش برخی نقاط ضعف و مشکلات موجود در مسائل مطرح شده قول همکاری و پیگیری بیشتر جهت رفع موانع، از افراد خوشفکر و توانمند جهت همکاری با این شورا در جهت بهبود شرایط برگزاری تجمعات، راهپیمایی ها، و همچنین بهبود شرایط زیرساختی دعوت به عمل آوردند.

لازم به ذکر است مردم شربف استان فارس درخصوص پیشنهاد برای دعوت از مسئولین و یا طرح سوالات و مطالبات مشخص به شماره ۰۹۱۷۴۸۲۰۵۹۷ پیامک ارسال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار