سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس از تبدیل کاروانسرای تاریخی میان کتل کازرون به بوتیک هتل خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 23 November 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ابراهیم بختیاری گفت: پیشینه کاروان‌سرای تاریخی میان کتل دوره صفوی است و این بنا یکی از آثار فاخر با معماری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد در استان فارس است که به‌زودی با تغییر کاربری به اقامتگاه (بوتیک هتل) یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر کازرون و استان فارس تبدیل می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده این کاروانسرا پس از اتمام مرمت تحت نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان و تجهیز آن به‌طور حتم به یکی از پربازدیدی‌ترین اماکن تاریخی و گردشگری شهر کازرون تبدیل خواهد شد.

او گفت: در بازدید از این اثر ملی و بررسی اسناد و مدارک موجود مشاهده شد، این کاروانسرا مالک خصوصی دارد و سرمایه‌گذار این بنای تاریخی نه‌تنها تمام موارد و مسائل زیست‌محیطی را رعایت کرده بلکه با بهره‌برداری از این اثر بسیاری از مشکلات زیستی منطقه مرتفع و مطابق کدهای توسعه پایدار گردشگری نسبت به اشتغال و انتفاع جامعه محلی و روستایی اقدامات مؤثری انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس گفت: در راستای سیاست‌های دولت و البته وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انتظار واضح این اداره کل همکاری و مساعدت بیشتر تمام دستگاه‌های دولتی به‌ویژه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان فارس با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار