مدیرکل استاندارد استان فارس گفت: ۱۵۵ پرونده تخلف استاندارد طی سال جاری به مراکز قضایی استان فارس ارسال شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱ 19 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدمهدی رزمجو با اشاره به فرا رسیدن هفته استاندارد، گفت: «چشم انداز مشترک برای جهانی بهتر» شعاری است که امسال برای هفته استاندارد در نظر گرفته شده که این هفته از ٢٢ لغایت ٣٠ مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: تعامل میان دستگاهی در خصوص مباحث مربوط به استاندارد از جمله معیارهایی است که در دوره جدید مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به فعالیت‌های انجام شده طی سال جاری نیز گفت: طی سال ١۴٠١ طرح بررسی فرآورده‌های تولیدی را مورد ارزیابی قرار دادیم که ۴٢ درصد از نمونه‌های برداشت شده با حجمی که روی بسته درج شده بود مطابق نبود.

رزمجو معتقد است که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته کیفیت کالاهای ایرانی رشد چشمگیری داشته است و میزان علاقه مخاطبان به کالاهای ایرانی نیز افزایش داشت.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان ملی استاندارد بیش از ١٠٠ پروانه نشان حلال صادر کرده که ١٧ مورد از این اسناد مربوط به استان فارس بوده است.

مدیرکل استاندارد فارس در خصوص تخلفات صورت گرفته در این بخش نیز بیان کرد: در این بازه زمانی حدود ٩٧ پرونده به مراکز شبه قضائی و ١٧ پرونده هم به دادسراها معرفی کردیم که عمده آنها شامل فرآورده‌های غذایی و کالاهای صنعت ساختمان است و به طور کلی در شش ماهه اول امسال ١٥٥ پرونده تخلف از سوی استاندارد فارس به مراکز شبه قضائی معرفی شده‌اند.

او همچنین از صدور ۸۲ پروانه صلاحیت، تمدید ۱۹۷ پروانه صلاحیت، صدور ۱۲۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد جدید و ٣٦٢ مورد تمدید پروانه طی شش ماه اول امسال سخن گفت و افزود: در این مدت ۱۷ پروانه کاربرد علامت صادر، ۵۸ پروانه تمدید، ۲۰ پروانه تعلیق و ۱۸۴ پروانه هم ابطال شده و همچنین ۹۰۴ مورد صدور پروانه تاییدیه آسانسور داشته‌ایم.

برچسب ها: تخلف ، استاندارد ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار