دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس در بخش‌های مختلف مذهبی، ادبی، فرهنگی، طبیعی و غیره در شیراز برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵ 17 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مراسم رونمایی از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس شب گذشته، ۲۴ مهرماه در هتل شیراز برگزار شد.

سید مؤید محسنی‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی فارس در این مراسم گفت: از آنجا که این نمایشگاه به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، لذا نام «پارس» را برای آن انتخاب کردیم که از نام قدیم ایران یعنی پرشیا برگرفته شده است. ضمن اینکه نمایشگاه امسال را ترکیب نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قرار دادیم تا نمایشگاهی غنی‌تر داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه در محورهای مختلف مذهبی، ادبی، فرهنگی، طبیعی، الکترونیکی و غیره برگزار خواهد شد که زمان برپایی آن نیز ۲۳ تا ۲۶ آذرماه امسال در شیراز خواهد بود.

محسنی‌نژاد با بیان اینکه شیراز و فارس دارای ظرفیت‌های گردشگری مذهبی خوبی است، گفت: بیشترین تعداد بقاع متبرکه در سطح کشور در استان فارس قرار دارد ضمن اینکه استان فارس سومین حرم اهل بیت(ع) را در درون خود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خواستار معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی این استان به کشورهای هدف و شیعه‌نشین به خصوص عراق شد و گفت: باید این ظرفیت‌ها را به نحو مناسب به جهان اسلام معرفی کنیم تا بتوانیم این نوع گردشگری را رونق بخشیم.

وی با بیان اینکه همچنین فارس در زمینه ادبی، فرهنگی، طبیعی و غیره نیز دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری است، افزود: استان فارس دارای ۲۶ اثر ثبت یونسکو است که ۱۱ اثر آن شاخص است و ۱۰ درصد آثار ثبت‌شده در فهرست ملی و ۳۰ درصد کل آثار تاریخی و فرهنگی کشور در استان فارس قرار دارد که باید این ظرفیت‌ها معرفی شوند تا بتوانیم صنعت گردشگری را به تحرک درآوریم.

محسنی‌نژاد برپایی چنین نمایشگاهی را اقدامی مناسب در همین راستا عنوان کرد و گفت: نباید تنها به دنبال برپایی یک نمایشگاه باشیم بله باید زمینه‌ای برای حضور همکاران گردشگری و صنایع دستی در سطح بین‌المللی فراهم شود.

ابراهیم بختیاری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس نیز در این مراسم گفت: فارس همیشه به عنوان مقصد گردشگری در ایران و سایر کشورها مطرح است اما تکامل صنعت گردشگری و اقتصاد آن دارای حلقه‌های مفقوده‌ای است که با محیط زیست و مردم‌شناسی عجین شده است و باید از این ظرفیت‌ها هم برای کسب درآمد در این صنعت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت گردشگری دارای تنوع هستیم، گردشگری سلامت، مذهبی، ادبی، فرهنگی، هنری، الکترونیکی، طبیعی و غیره را از جمله انواع و اقسام این صنعت برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که بومگردی بیابان و صحرا را هم تبدیل به مقاصد گردشگری کنیم.

بختیاری با تأکید بر اینکه امروز صنعت گردشگری تأثیر مستقیمی بر روان مردم دارد، گفت: امروز بخش‌های مختلف در گردشگری حرف برای گفتن دارند و در این زمینه نیز تنوع‌سازی می‌کنند تا جذب گردشگر داشته باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس با تأکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت: گردشگری فرهنگی، زیارتی و سلامت برای استان فارس می‎‌تواند جاذبه‌های زیادی برای دنیا به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد کند.

وی از فعالیت ۱۷۵ بومگردی در این استان خبر داد که به بحث کیفیت آنان توجه زیادی شده است و افزود: همچنین حدود ۳۰ اقامتگاه سنتی در سطح استان فارس مشغول به فعالیت هستند.

بختیاری در بخش پایانی سخنان خود اوضاع گردشگری استان فارس را خوب توصیف کرد اما در عین حال متناسب با شأن و جایگاه گردشگری این استان نیست.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از پوستر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و سیزدهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس با حضور نمایندگان اقشار مختلف از جمله اصحاب رسانه رونمایی شد.

برچسب ها: نمایشگاه ، گردشگری ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار