دبیر علمی همایش ملی «حوزه انقلابی حوزه منتظر» از برگزار این همایش به میزبانی شیراز خبر داد و گفت: مهلت ارسال اثر به این دوره از همایش تا پایان آذرماه امسال تمدید شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 11 October 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: همایش ملی « حوزه انقلابی حوزه منتظر» به ابتکار نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در 3 سال گذشته برگزار شده که دو دوره نخست این همایش به صورت استانی و منطقه‌ای و امسال به صورت ملی برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، تلاش جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و اعتلای حوزه‌های علمیه و ایجاد یک جریان علمی پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه ذکر شده است. همچنین یکی از اهداف مهم دیگر این همایش، احیای جایگاه متعالی و تاریخی حوزه علمیه شیراز به‌عنوان یک حوزه جریان‌ساز در سطح کشور است.

با توجه به اینکه پایان مهلت ارسال آثار برای دوره سوم این همایش تمدید شده است؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا حدائق دبیر علمی همایش امروز در جمع خبرنگاران حضور یافت و از تمدید این مهلت تا پایان آذرماه خبر داد.

وی با بیان اینکه فراخوان این رویداد ملی 18 اردیبهشت ماه اعلام و مهلت ارسال آثار 31 شهریور بود گفت: با توجه به استقبال زیاد و تقاضای مکرر جمعی از طلاب تصمیم هیئت امنای همایش بر این شد تا فرصت ارسال آثار توسط اساتید و طلاب پایان آذر امسال اعلام شود.

 

حدائق با اشاره به موضوع ویژه همایش امسال عنوان کرد: سیره علمای فارس در احیای تفکر انقلابی و نقش امام‌زادگان فارس در احیای تفکر انقلابی موضوع همایش امسال است و با توجه به بعد ملی برگزاری همایش انتظار می‌رود که رشد بیشتری نسبت به دو دوره قبل در تعداد آثار مشاهده شود.

دبیر علمی سومین همایش ملی «حوزه انقلابی حوزه منتظر» با بیان بیان اینکه برای مقالات برگزیده در این 2 موضوع ویژه‌ هم‌ جوایزی ویژه دیده شده است افزود: اساس پایه‌ریزی همایش احیای روحیه انقلابی در حوزه‌ها است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در دو عرصه علمی پژوهشی و هنری در این همایش شرکت کنند عنوان کرد: در قسمت علمی آثار به صورت مقاله و در عرصه هنری نیز فعالیت در رشته‌های شعر، داستان، روایت، خاطره، فیلم کوتاه، اینفوگرافی و نرم افزار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار