نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: انعکاس چنین رویدادهایی(اجتماع حامیان عفاف و حجاب) می‌تواند این باور را در جامعه ایجاد کند که مخالفان ایران در حال دروغ پراکنی هستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳ 08 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ١٦ مهر در جلس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ضمن تبریک هفته وحدت، خواستار بهره برداری ویژه از این ایام توسط مدیران و مردم فارس شد و گفت: نوع جشن‌ها به گونه ای باشد که مردم خودجوش این کار را انجام دهند.

او علت جنجال‌آفرینی بیش از حد مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران را موفقیت‌های این نظام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان آنقدر از نظر رسانه‌ای شلوغ می‌کنند تا یادمان برود که جهاتی بزرگ از موفقیت رقم زده شده و نگرانی آنها این است که این مهم جا بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به مبحث حجاب و عفاف و با بیان اینکه در این موضوع کار سامان یافته عالمانه مدنظر و این متفاوت است با اینکه بگوییم دستور بدهیم که چنین و چنان کنید، عنوان کرد: ما در مقابل رویکرد تمدنی آنها در حال اقدام هستیم اما آنها آنقدر نگرانی دارند که می‌گویند بروید در خیابان‌ها برهنه شوید و نام آن را آزادی گذاشته‌اند.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر این نکته که باید بتوانیم این مسائل را به درستی تحلیل کنیم، خاطرنشان کرد: امروز به دنبال اقدامات تند نیستیم و ابتکار عمل هم اکنون دست ماست.

او ادامه داد: در عرصه مسائل سیاسی و بین‌المللی و مقارن با سفر رئیس جمهور، این اعتراضات را مطرح کردند تا ارتباطات ما در عرصه بین‌الملل خدشه دار شود. سفر رئیس جمهور، سفری قوی بود که جای دقت دارد اما آنها با اغتشاشات می‌خواستند آن را تحت‌الشعاع قرار دهند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خواهشم این است که کار ارزشمند عملیاتی شده به خوبی منعکس شود، افزود: نگرانی و غیض دشمن از انجام اقدامات موفقیت آمیز در کشور است.

او همچنین با بیان اینکه تقسیم کار جدی داریم و هر کسی در عرصه کار خود مسائل اقتصادی را پیش ببرد، گفت: امروز فاصله کار فرهنگی و اقتصادی زیاد نیست اما جای کار زیادی دارد و اگر بناست این وضعیت درمان شود باید در سطوح و ابعاد مختلف همه مجموعه کار کنند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خواستار اجرای یکسری کارهای کوتاه مدت فرهنگی شد و گفت: البته این مهم نباید مانع از اقدامات بلند تاثیرگدار شویم و باید تمام قوا را به میدان بیارریم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در عرصه کار فرهنگی کوتاه مدت، یکسری کار روبنایی تبلیغی به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: کار زبربنایی تربیتی باید در دستور کار باشد و باید برای این کار از هنرمندان کمک گرفته شود. جریان هنری که شیراز مدعی انجام قوی آن است، باید به میدان بیاید و نقش خود را در مسائل فرهنگی ایفا کند. در سه بعد تبلیغی، هنری و تربیتی کارهای کوتاه و بلند مدت اجرایی شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: براساس راستی آزمایی انجام شده بیش از ٧٠ درصد از جامعه حامی عفاف و حجاب هستند و اگر این موضوع صدق است باید به حامیان حجاب روحیه داد و برگزاری اجتماع بانوان عفاف و حجاب در شیراز میتواند روحیه بخش و حمایت کننده از حامیان حجاب باشد.

بنا به تاکید نماینده ولی فقیه در استان فارس؛ انعکاس چنین رویدادهایی(اجتماع حامیان عفاف و حجاب) می‌تواند این باور را در جامعه ایجاد کند که مخالفان ایران در حال دروغ پراکنی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز همچنین خواستار جهت گیری فرهنگی کلانشهر شیراز در برنامه ‌۵ ساله توسط شهرداری شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار