سعید زاهد زاهدانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی می‌تواند الگوی مناسبی برلی سایر کشورها باشد افزود: اگر بتوانیم بر اساس اهداف بلند ایران اسلامی پیش رویم، اقتصادمان را تنظیم کنیم و در مناسبات اجتماعی درست قدم بردهریم بدون شک الگوی مناسبی را برای سرمشق به دیگران ارائه خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳ 03 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: سعید زاهد زاهدانی با محکوم کردن اغتشاشات و آشوب‌های اخیر اظهار داشت: اساساً انقلاب اسلامی یک پدیده گذرا که مربوط به بهمن ۵۷ بوده و تمام شده باشد نیست بلکه انقلابی پویا و دائم است که در عکس‌العمل نسبت به تمدن مدرن غرب که مبتنی‌بر سلطه، پیشرفت سلاح‌ها، استثمار و استعمار و سلطه جویی است تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در نظام به ظاهر مدرن غرب شاهد دو جنگ جهانی بزرگ بودیم، عنوان کرد: شاهد هستیم در جامعه‌ای که ادعای مدرنیته دارد، دو جنگ جهانی بزرگ رخ داده است، در جامعه‌ای که از معنویت تهی است و امروز نیاز به معنویت و ارزش‌های انسانی را احساس کرده و لذا آن را در کشوری چون ایران اسلامی جستجو می‌کند.

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که سلطه‌گری در دنیا وجود دارد، انقلاب اسلامی نباید انتظار آرامش مطلق داشته باشد، افزود: دشمن در طول تاریخ به طرق مختلف به دنبال بر هم زدن آرامش این ملت بود، به طور مثال در دوران پهلوی تلاش کرد تمدن مدرن را وارد ایران کند و نتوانست این فرهنگ را به طور کامل وارد کند و چیزی شبیه آن را وارد کرد و آن زمان بود که مردم ایران لب به اعتراض گشودند؛ گرچه عده‌ای هم ظاهر آراسته غرب نظرشان را جلب کرد و توجهی به اصل و ریشه نظام غرب که مبتنی‌بر سلطه و استعمار است نداشتند و دست به مهاجرت زدند و صلح و ارامش ظاهری نظام غرب آنها را فریب داد و دشمن برای سرکوب ما فرصت‌سازی می‌کند

زاهدانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر انسان دوستی و ارزش‌های انسانی است که از اعتقاد به خداوند نشات می‌گیرد، اظهار داشت: در مواردی که ارزش‌های ما با ضدارزش‌های نظام غرب تلاقی پیدا می‌کند، آنها در پی سرکوب این ارزش‌ها برمی‌آیند و در این میان گاهی خودشان فرصت تعریف می‌کنند تا ما را مورد هجمه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه آنها تلاش دارند مردم را خسته کنند، گفت: در هر کشوری افت و خیزهایی وجود دارد و به همین ترتیب در کشور ما هم طی سال های گذشته افت و خیزهایی وجود داشته، دشمن روی این افت و خیزها حساب باز کرده و تمام تلاشش را می‌کند تا مردم از عدالت‌خواهی‌شان دست بردارند.

جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند تا استقرار نظام عدل و ایده‌آل به تاخیر بیفتد تا به نفع آنها شود، بیان کرد: گاهی سوء‌مدیریت‌ها در ۴۰ سال گذشته سبب شده است که دشمن فرصت را برای خود مهیا ببیند اما دشمن باید بداند که شاید طی این سال‌ها راه مطلوب را نرفته باشیم اما همواره رو به بهبود بوده‌ایم گرچه قطعا استفاده بهتر از فرصت‌ها نتیجه را بهتر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم مردم بیدار ایران اسلامی در مقابل تجزیه‌طلب‌ها و کسانی که می‌خواهند این مملکت را بگیرند همچون همیشه بایستند و همانگونه که تا کنون بصیرت و آگاهی خود نشان داده‌اند ازین پس نیز ایستادگی کنند.

زاهدانی گفت: قطعا نباید انتظار داشته باشیم دشمن دشمنی نکند، چراکه همواره کسانی هستند که برای هر لحظه برنامه‌ریزی می‌کنند تا نیت شوم خود را به منصه ظهور برسانند.

ایران، الگوی مناسبی برای دیگر کشورها

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورها باشد افزود: اگر بتوانیم بر اساس اهداف بلند ایران اسلامی پیش رویم، اقتصادمان را تنظیم کنیم و در مناسبات اجتماعی درست قدم بردهریم بدون شک الگوی مناسبی را برای سرمشق به دیگران ارائه خواهیم کرد.

او افزود: ما باید نسبت به رفع ایرادها و اصلاح امور اقدام کنیم تا دشمن طمع خود را از ایران اسلامی ببُرد و اجازه ندهیم تفرقه دشمن کشور ما را تکه پاره کند.

استاد برجسته دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دشمن همواره فشار می‌آورد، آزار می‌دهد و از پای نمی‌نشیند، گفت: یکی از دشمنی‌های دشمن ایجاد تفرقه از هر نوعی نظیر قشری، قومی و مذهبی است و لذا ما باید خیلی مراقب باشیم و اتحادمان را از دست ندهیم و اجازه ندهیم ایران به دست دشمنان تکه پاره شود.

او با اشاره به اینکه هنرمندان فیلسوف یا تحلیل‌گر نیستند، گفت: نباید انتظار داشته باشیم هنرمندان ما مسائل را تحلیل کنند بلکه افرادی که در جامعه ما قدرت تحلیل مسائل را دارند نباید اجازه دهند که هنرمندان در جبهه دشمن قدم بردارند.

وی تاکید کرد: ما هم یک خانواده هستیم و حفاظت از یکدیگر بسیار مهم است پس نباید اجازه ایجاد تفرقه را به دشمن بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار