رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، رنگ قرمز از نقشه کرونا در فارس حذف شده است، گفت: هم‌اکنون ۱۶ شهرستان فارس در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 02 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۰ مهرماه در نشست مدیریت کرونا دانشگاه با بیان اینکه بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، رنگ قرمز از نقشه کرونا در فارس حذف شده است، گفت: هم‌اکنون ۱۶ شهرستان فارس در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

وی، وضعیت دو شهرستان اوز و سرچهان را نارنجی اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های شیراز، داراب، ارسنجان، استهبان، رستم، بیضا، پاسارگاد، بوانات، سروستان، خرامه، خرم بید، خفر، خنج، لارستان، جویم، کوهچنار، کوار، ممسنی و نی‌ریز نیز در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های فارس در وضعیت آبی قرار دارد.

حسینی با تاکید بر اهمیت پایبندی عمومی نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کنونی اظهار کرد: کاهش نسبی آمارهای ابتلا و بستری کرونا در سطح کشور و استان، نباید موجب سهل‌انگاری نسبت به ضرورت پایبندی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح جامعه شود و به ویژه سالمندان، کودکان، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید در این زمینه موازین بهداشتی و پیشگیرانه را با دقت بیشتری رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز فصل سرما و افزایش خطر شیوع بیماری‌های ویروسی گفت: در فصل سرما ضرورت دارد ایمنی خود را با رعایت بهداشت و همچنین واکسیناسیون تقویت کرده و در همین راستا، از عموم مردم استان فارس دعوت می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون و دریافت دزهای سوم و یادآور واکسن، ایمنی خود را در برابر بیماری کرونا افازیش دهند.

حسینی همچنین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی حضوری مدارس یادآور شد: از خانواده‌ها می‌خواهیم با دقت نظر نسبت به اهمیت سلامت فرزندان خود، ضمن آموزش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس به فرزندان خود، برای واکسیناسیون به موقع آنان اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار