ویزیت رایگان بیماران نیازمند از محل موقوفات مهمترین برنامه دهه وقف در استان فارس است.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ 29 September 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حجت الاسلام موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دهه وقف که از ۲ تا ۱۲ مهرماه است در بیمارستان‌های موقوفه نمازی خلیلی و پوستچی شیراز خدمات ویزیت و درمان رایگان به بیماران نیازمند ارائه می‌شود گفت: علاوه بر این ۳ بیمارستان طرح ویزیت و درمان رایگان با کمک بسیج جامعه پزشکان در تعدادی از بقاع متبرکه شهر‌ها و شهرستان‌های استان هم اجرا می‌شود.
حجت الاسلام موسوی همچنین به افتتاح مجتمع تجاری سهند در شهر صدرا که موقوفه حاج خلیل زارعی است و برای بازسازی و بهسازی آن تاکنون بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است اشاره کرد و گفت: در این مجتمع پرورشگاه دارالایتام با مساحتی بیش از ۴۸ هزار متر مربع در حال ساخت است که تاکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از محل موقوفات برای ساخت آن هزینه شده و برای اتمام نیز به بیش از هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار ساخت آن تا ۳ سال آینده به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: در صورت اتمام ساخت این پرورشگاه ۶۰۰ نفر از ایتام می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
برگزاری نمایشگاه"همه واقف باشیم" در مجموعه بیمارستان نمازی و همایش تجلیل از واقفان و خیراندیشان نیز از دیگر برنامه‌های دهه وقف بیان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این نشست به فعالیت‌های انجام شده این اداره در یک سال گذشته هم اشاره کرد و گفت:مساعدت خرید نزدیک به ۳ هزار عینک با هزینه‌ای بیش از ۷۰۰ میلیون تومان و تامین دارو با یک میلیارد تومان اعتبار از محل موقوفات برخی از این فعالیت‌ها ست که در حوزه درمان انجام شده است.
وی گفت: در حوزه صدورو اخذ سند نیز یک هزار و یکصد سند مالکیت موقوفات به مساحت بیش از ۶ میلیون و ششصد هزار متر مربع اخذ شده و در کمیته رفع اختلاف با منابع طبیعی هم ۱۲ پلاک موقوفه به مساحت بیش از یک میلیون و هفتصد متر مربع رفع اختلاف اجام شده است.
تهیه و توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی و تحصیلی برای خانواده‌های نیازمند از دیگر فعالیت یک ساله این اداره کل بیان شد.
حجت الاسلام موسوی همچنین از خیران و واقفان استان خواست برای اتمام ساخت بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور که در شهر صدرا است و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار