دوند پورمتذکر شد: جبهه باطل به دنبال این است که موجی به راه بیندازند که عراقیها نسبت به ایرانیها بد رفتاری کنند، غافل از اینکه ایران و العراق لا یمکن الفراق است و کشور عراق کشور دوست و همسایه ماست.
کد خبر: ۱۰۶۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 17 September 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته زرین دشت با بیان اینکه واقعه عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام درسهای زیادی برای اهل فهم و بصیرت دارد، اظهار کرد: در واقعه کربلا سه گروه حق با شعار عدالت و تحقق حاکمیت الهی، باطل با خودخواهی و حق خوری و پایمال کردن حق یتیم و گروه سوم‌بی بصیرت ها بودند که با فرار خود از ترس یزید از معرکه جنگ در بیابانها و گریه های بی اثر برای امام حسین برای اینکه با وی نجنگند موجب حادث شدن این واقعه عظیم تاریخی شدند.

امام جمعه زرین دشت با اشاره به اینکه امروز در جامعه ما گروه بی بصیرت ها به وفور دیده میشوند، تصریح کرد: تکلیف حق و باطل مشخص است، اما گروه سوم(بی بصیرت ها) کسانی که به فرموده رهبر عزیز ما ادعای سوپر انقلابی بودن را می کنند از قِبل این نام سود می برند اما در هیچ یک از مراسمات دینی و مذهبی شرکت نمی کنند.

عدم پایبندی سوپر‌انقلابی‌های بی تفاوت به مراسمات دینی

حجت الاسلام دروند پور متذکر شد: بی بصیرت ها نه در فضای حقیقی پایبند به مراسمات دینی و مذهبی هستند و نه در فضای مجازی فعال اند زیرا اینها افرد بی تفاوت هستند.

مُهر تایید منافق به سکوت فرد مدعی حق

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ دینی و قرآنی ما دو جریان حق و باطل وجود دارد، بیان داشت: اگر کسی ادعای حق بکند اما به دفاع از حق نپردازد یا جایی که باید قیام کند سکوت کند این فرد حکم منافق دارد.

خطیب جمعه زرین دشت ادامه داد: کسی که در زبان با حق است اما در عمل چنین نیست، فرقی نمیکند مسئول باشد یا نباشد، عالم باشد یا نباشد در حقیقت این فرد منافق است.

در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن چه کردیم؟

وی با انتقاد از ولنگاریهای فضای مجازی وکم کاریهای فاحش در جهاد تبیین، عنوان کرد: در بحث جنگ نرم و شبیخون فرهنگی و فرمان جهاد تبیین در مقابل جریان تحریف ما چه کرده ایم؟، در مقابل شبهه هایی که در فضای مجازی و حقیقی در جامعه ذهن جوانان را درگیر می کند چه برنامه های مقابله ای داشته ایم، برای ترویج حجاب و عفاف چه کردیم؟

دروند پور ضمن انتقاد از وضعیت موجود متذکر شد: ما برای بصیرت افزایی جامعه چه کردیم، اصلا در کدام یک از سه جریانی حق ، باطل و یا بی بصیرت ها و ندبه کنندگان هستیم؟

لزوم بصیرت افزایی برای رفع شبهات دینی

وی بر لزوم‌بصیرت افزایی در جامعه تاکید کرد و خواستار توجه ویژه افزایش بصیرت جامعه برای رفع شبهات دینی شد.‌

امام جمعه زرین دشت همچنین در بخش دوم‌خطبه های خود پیاده روی باشکوه اربعین را حرکت عشق و ایمان وتفکّر اهل‌بیت و تفکّر شیعى دانست و اظهار کرد؛ این حرکت عظیم مردم در اربعین حسینی ترکیبى از عقل، عاطفه، ایمان و عشق است.

اربعین نماد شاخص از امت واحده اسلامی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرین دشت با اذعان بر اینکه اربعین امام حسین علیه السلام زمینه ساز گسترش تفکر مهدویت و قیام امام زمان علیه السلام است، خاطرنشان ساخت: راه شناساندن امام زمان علیه‌السلام، به مردم دنیا، شناساندن امام حسین است و اربعین بهترین فرصت برای ادای دین به این مسئله مهم است، چرا که اربعین به‌عنوان یک نماد شاخص از امت واحده اسلامی است که فقط شیعی هم نیست؛ حتی فقط اسلامی هم نیست، بلکه انسانی و بین‌المللی است.

او با ذکر این نکته که این حرکت عظیم یک حرکتی جهانی به میزبانی مردم عزیز عراق است، ابراز کرد: چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی کسانی که در جبهه باطل قرار دارند سعی میکنند تا این حرکت عظیم مردمی را به انحراف کشانده و با ایجاد دو جبهه شیعی و سنی آنان را درگیر کنند،ولی به لطف خداوند و اهل بیت تاکنون به اهداف شومشان نرسیده اند.

موج سواری جبهه باطل برای ایجاد فتنه بین شیعه و سُنی در راهپیمایی اربعین

دروند پورمتذکر شد: جبهه باطل به دنبال این است که موجی به راه بیندازند که عراقیها نسبت به ایرانیها بد رفتاری کنند، غافل از اینکه ایران و العراق لا یمکن الفراق است و کشور عراق کشور دوست و همسایه ماست.

خطیب جمعه زرین دشت در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه این شهرستان به مهم‌ترین دغدغه کلان رهبر انقلاب اسلامی که همان حرکت به سمت ساخت تمدن نوین اسلامی است، گریزی زد و گفت: تمدن نوین اسلامی تمدنی است که بر پایه «الگوی پیشرفت» بومی اسلامی و ایرانی قابل بنا نهادن است.

ناکارآمدی نسخه های پیشرفت غربی برای ساخت تمدن نوین اسلامی

وی با استناد به سخنان رهبر انقلاب در این خصوص افزود: تعریفی که رهبر انقلاب برای پیشرفت ارائه می‌کنند، تعریفی نوین و غیر از مفهوم «توسعه» است که به‌صورت متعارف مطرح است، زیرا رهبر انقلاب نسخه‌های پیشرفت غربی را برای ساخت تمدن نوین اسلامی کارآمد نمی‌دانند و حتی فراتر از این معتقدند: «نسخه‌های پیشرفت و نسخه‌های غربی و بیگانه، بعضا حتی خائنانه است».

امام جمعه زرین دشت اضافه کرد: از این رو ایشان در نظام راهبری خود واژه «پیشرفت» را جایگزین «توسعه» کرده‌اند و تاکنون شش گام برای پیشرفت برداشته‌ایم که اولین برنامه پنج‌ساله اول: ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ و برنامه پنج ساله ششم ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ و در حال حاضر هم در آستانه گام هفتم پیشرفت ایران اسلامی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار