امام جمعه شهرستان کوار ادامه داد: جلوه‌های اجتماعی اربعین نیز به کلی سانسور می‌شود؛ میزبانی شهروندان عراقی از ایرانیان و استقبال گرمشان با انواع خدمات که نشان از ارادت آنها به امام حسین(ع) دارد و جلوه‌های عمیق محبت را به نمایش می‌گذارد، در محتوای تولیدی رسانه‌های غربی جایی ندارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 10 September 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام‌ مجید گشول در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان کوار گفت: از هم اینک می توان انتظار داشت که دشمنان با پیش بینی این حقیقت، در اربعین بعد از ظهور در آستانه حرکت اقیانوس جمعیت به میعادگاه عزاداران حسینی، شدیدتر از سالهای جاری و همچون محاصره سال 61 هجری، اقدام به ممانعت و حملات به عزاداران اربعین خواهند کرد تا به خیال خود زمینه های فرصت عظیم اربعین برای قیام مهدوی را از بین ببرند و از رسیدن سپاه امام (ع) به کربلا جلوگیری کنند.

خطیب جمعه کوار ادامه داد: اما زهی خیال باطل، زمزمه های حضور امام زمان (عج) در مراسم اربعین کافی است تا قیامتی در دشت نینوا برپا شود و با اولین تجمع عظیم سپاهیان امام مهدی(عج)، رعب و وحشت، وجود دشمنان را فراگیرد؛ رعبی که از وعده های الهی برای یاری آخرین حجت خویش است.

منتقم خون امام حسین (ع) در راه است

حجت الاسلام گشول با بیان اینکه از سوی دیگر رونق گرفتن شگفت انگیز مراسم اربعین در طی سالهای جاری و حضور میلیونی عاشقان حسینی از سراسر جهان که موجب حیرت جهانیان شده است، اظهار داشت: حماسه اربعین بشارت های بزرگی در خود دارد، بشارت فراهم شدن سپاه بزرگ اسلام برای یاری آخرین حجت حق، بشارت باز شدن راه قدس که از کربلا می گذرد، بشارت فراگیر شدن نام و یاد حسین (ع) که امام عصر (عج) در هنگام ظهور خود را با این نام معرفی می کند.

وی با اشاره به وجه مشترک زوار اربعین با یاران امام حسین (ع) عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های قیام امام‌ حسین (ع) این بود که در کاروان ایشان همه حالات و وضعیت‌های انسانی وجود داشتند. هم مردان و هم زنان، از طفل شیرخواره گرفته تا کودک، نوجوان، جوان، میان‌سال و سالخورده، هم مجرد و هم متاهل، هم غنی و هم فقیر، هم دارای شان اجتماعی بالا و هم پایین، هم سالم و هم مریض، هم زود آمده و هم دیر آمده و حتی گناهکار. فصل مشترک همه این افراد، اخلاص بالای آنها در یاری امام زمان خود بود.

کشتار جمعی مردم در ١٧ شهریور 57

امام جمعه شهرستان کوار گفت: شناخت دقیق ابعاد یکی‌ از نقاط‌ عطف‌ تاریخ‌ انقلاب‌ اسلامی‌ یعنی قتل‌ عام‌ مردم‌ تهران‌ در ۱۷ شهریور در میدان‌ شهدا (ژاله) برای نسل جدید این امکان را فراهم می‌سازد تا با تبلیغات دروغین سلطنت طلبان در باره ماهیت رژیم شاه آشنا شوند. سلطنت طلبان تلاش دارند شاه و حاکمیت جور و فساد وی را با فریب‌ کاری‌ چهره‌ای‌ صلح‌ دوست‌، آزادی‌ خواه‌ و مخالف‌ با مفاسد معرفی کنند.

حجت الاسلام گشول تصریح کرد: روشن شدن ابعاد جنایت خونین‌ ۱۷ شهریور در روزی که به‌ جمعه سیاه معروف شد، به‌ درک واقعیتهای تاریخی درباره دلایل فروپاشی نظام شاهنشاهی کمک می‌کند. همچنین تحلیل نتایج و تأثیرات این‌ واقعه‌ نظریه‌ امام‌ خمینی‌ را در باره ماهیت ضد مردمی رژیم شاه‌ و فریب‌کاری آنرا به‌ اثبات‌ می‌رساند، در این کشتار صدها بلکه هزاران نفر شهید شدند که تا 4 هزار نفر هم گفته شده است.

تاب‌آوری نظام اسلامی؛ مهم‌تر از پدید آمدن نظام اسلامی است

خطیب جمعه کوار با مرور سخنان رهبر فرزانه انقلاب گفت: رهبر فرمودند تاب‌آوری ملت ایران برای ناظران جهانی حیرت‌انگیز است، این فشاری که غول وحشی آمریکایی وارد می‌کند، ملت‌های دیگر طاقت یک‌پنجم و یک‌چهارم این را هم ندارند. اما ملت ایران محکم ایستاده؛ این ۲۲ بهمن‌اش، قبل از آن تشییع جنازه سردار آسمانی‌اش؛ همه را متحیر می‌کند که این چه ملت مقاومی است و این به برکت نام و یاد حسین‌بن‌علی و فاطمه‌ زهرا (س) است.

حجت الاسلام گشول ادامه داد: در این میان پس از حضور مردم مومن و متدین و انقلابی و درس‌آموخته از مدرسه عاشورا، بدون تردید سهم رهبری امام راحل و امام حاضر در هدایت کشور و نظام و انقلاب از امواج سهمگین طوفان‌ها و حوادث بی‌بدیل است، این سهم البته، آن مقوله‌ای است که هیچگاه لسان الهی رهبر حکیم انقلاب از نقش رهبری در ۳۳ سال گذشته نخواهند گفت و البته کیست که نداند- از دوست و دشمن- سهم رهبری الهی و انقلابی و هدایتهای هوشمندانه و بصیرانه ایشان که برخاسته از بصیرت الهی و کیاست ولایی و باور عمیق به مردم است؛ در این عرصه بی‌نظیر است!

وی با بیان اینکه با وجود تمرکز جهان بر افزایش بهره‌وری در کشاورزی و به تبع آن امنیت غذایی، هنوز در کشور این مهم به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: مصداقش هم این‌که از ۷ هزار و ۲۴۵ شرکت دانش بنیان تایید شده در کشور، فقط ۴ درصد آنها در دسته «کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی» فعال هستند. این در حالی است که به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری «کشور ما در حوزه امنیت غذایی از بیشترین وابستگی برخوردار است و با توجه به محدودیت‌های آب و محیط زیست، تنها راه نجات از این وابستگی، استفاده از فناوری‌های دانش بنیان است».

امام جمعه کوار بیان نمود: اگرچه با اقدامات خوب دولت سیزدهم در عرصه امنیت غذایی نگرانی در کوتاه مدت نداریم اما برای دوران بلند مدت موضوع امنیت غذایی یک مسئله درجه یک است و جنگ اوکراین گوشه‌ای از این اهمیت و ضرورت را نشان داد.

حجت الاسلام گشول گفت: ضروری است که دولت سیزدهم با ریل‌گذاری درست و شایسته، گام‌های بلندتری را در این میان بردارد و سطح بازدارندگی ایران عزیز را به بالاترین حد ممکن خصوصاً در تامین امنیت غذایی برساند.

مارپیچ سکوت رسانه‌های غربی برای رویداد جهانی اربعین

وی با اشاره به اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها بیش از پنج میلیون نفر در انگلیس و حدود ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان رویداد اربعین را از طریق بسترهای دیجیتال دنبال می‌کنند، عنوان کرد: آماری که بسیاری از آنها حتی ممکن است مسلمان هم نباشند اما رسانه‌های غربی سعی دارند بگویند که این رویداد تنها توسط شیعیان برگزار می‌شود و کسانی هم که در آن حضور دارند، فقط شیعیان‌ هستند.

امام جمعه شهرستان کوار ادامه داد: جلوه‌های اجتماعی اربعین نیز به کلی سانسور می‌شود؛ میزبانی شهروندان عراقی از ایرانیان و استقبال گرمشان با انواع خدمات که نشان از ارادت آنها به امام حسین(ع) دارد و جلوه‌های عمیق محبت را به نمایش می‌گذارد، در محتوای تولیدی رسانه‌های غربی جایی ندارد.

حجت الاسلام گشول افزود: انتخاب تصاویری از درگیری و خونریزی که در سطح محدود و میان چند نفر رخ داده برای محتواهایی که به پوشش رویداد اربعین می‌پردازند نیز از دیگر ترفندهای غرب در خدشه وارد ساختن بر تصویر رسانه‌ای رویداد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار