معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعلام فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتر استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 25 August 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید رسول موسوی‌نژادیان با اشاره به اینکه معمولاً جشنواره‌های تئاتر استانی با موضوعات آزاد برگزار می‌شود، گفت: در کنار موضوعات آزاد، دبیرخانه جشنواره‌ها ممکن است با هدف تولید آثار فاخر و مورد نیاز جامعه، موضوعاتی را نیز به عنوان اولویت تولید محتوای نمایشی مد نظر قرار دهند که هنرمندان می‌توانند در این زمینه‌ها نیز ورود کنند.

موسوی‌نژادیان حذف شرط اجرای عمومی آثار برای پذیرش در جشنواره را از جمله ویژگی‌های سی و سومین دوره جشنواره تئاتر فارس عنوان کرد و ادامه داد: براین اساس هنرمندانی که آثارشان به اجرای عمومی نرفته هم امکان حضور در بخش صحنه‌ای و رقابتی جشنواره را دارند، با این حال در حاشیه جشنواره، تئاتر‌های خیابانی و عروسکی هم برپا خواهند شد.

به گفته معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، امسال آثاری که در زمینه‌های شعار سال، ترویج فرهنگ اهل بیت (ع)، ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و پرداختن به شخصیت‌ها و مفاخر استان در بخش ویژه جشنواره مورد حمایت قرار می‌گیرند.

موسوی‌نژادیان با بیان اینکه در جشنواره امسال از حضور دو پیشکسوت شیرازی سینما، تئاتر و تلویزیون بهره‌مند خواهیم شد، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، دبیری سی و سومین جشنواره تئاتر فارس به عهده محمد فیلی است و محمود پاک نیت نیز به عنوان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره به هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد کمک می‌کند.

در ادامه این نشست احمد وامق، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی فارس و دبیر اجرایی این جشنواره به برخی از شرایط و ضوابط حضور در جشنواره و همچنین گاه شمار آن اشاره و خاطرنشان کرد: در این جشنواره صرفاً آثار صحنه‌ای برای داوری و معرفی به جشنواره تئاتر فجر انتخاب می‌شوند.

او با بیان اینکه اگر تعداد آثار رسیده به دبیرخانه بیش از ۱۵ اثر باشد، هیات انتخاب آثار تشکیل می‌شود، گفت: در غیر اینصورت هر تعداد اثر به دبیرخانه بیاید در بخش رقابتی و صحنه‌ای پذیرش خواهند شد.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی فارس اولویت پذیرش آثار در جشنواره را مربوط به اثاری که با اولویت‌های موضوعی جشنواره همسو باشند، عنوان کرد و ادامه داد: علاوه براین توجه به چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه‌ها و روش‌های نوین تولید تئاتر نیز از جمله معیار‌هایی است که در این زمینه تاثیرگذار است.

دبیر اجرایی سی و سومین دوره جشنواره تئاتر فارس در پایان با اشاره به گاه شمار این رویداد نمایشی، افزود: هنرمندان تا دهم آبان ماه سال جاری فرصت دارند فیلم اجرای نمایش خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گفته وامق، براساس جدول زمان بندی، بیستم آبان ماه امسال نتایج بازبینی فیلم‌ها اعلام خواهد شد و اختتامیه جشنواره نیز اواخر آبان ماه و یا اوایل آذرماه برگزار می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار