عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آخرین وضعیت بافت تاریخی شیراز گفت: این بافت تاریخی حفظ خواهد شد و حداقل نیازهایی که در ارتباط با خدمت رسانی در آن منطقه به مردم و زائران به‌خصوص مسیر اطراف حرم باید انجام گیرد در شوراهای مختلف درحال بررسی است.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰ 25 August 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آخرین وضعیت بافت تاریخی شیراز گفت: این بافت تاریخی حفظ خواهد شد و حداقل نیازهایی که در ارتباط با خدمت رسانی در آن منطقه به مردم و زائران به‌خصوص مسیر اطراف حرم باید انجام گیرد در شوراهای مختلف درحال بررسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح های مختلفی ارائه شده است، گفت: البته شورای عالی شهرسازی مسئولیت اصلی را دارد و طرح هایی را آورده اند که برخی از آنها تایید ما را نگرفته است چراکه باید نهایت توجه به بافت تاریخی در این طرح ها انجام گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابراز داشت: فکر می‌کنم به تدریج می‌توانیم به جمع بندی نهایی برسیم و آخرین نقطه نظرات را وزارت راه و شهرسازی توجه کرده است همچنین مشاوره های مختلف حداکثر توجه را به حفط بافت تاریخی کرده اند و اگر آخرین طرح‌ها ارائه شده به تصویب وزارت میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی برسد، می‌توانیم پروژه‌های نوسازی را شروع کنیم تا مشکل مردم این مناطق شهر نیز حل شود.

ضرغامی خاطرنشان کرد: بهسازی بافت تاریخی در حداقل آن یعنی کف سازی و جداره سازی مناسب و خدمات رسانی به ساکنین بافت از روشنایی و نورپردازی معابر تا جمع‌آوری به وقت زباله در بافت باید به کل مناطق شیراز قدیم بسط داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار