۹ هزار تن پیاز در شهرستان آباده برداشت شد
کد خبر: ۱۰۶۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳ 25 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول مرکز جهادکشاورزی سورمق و حومه از افزایش میزان برداشت محصول پیاز از مزارع این منطقه خبر داد و گفت: استفاده از روش کشت نشایی، بهره بردن از روش‌های جدید مبارزه با بیماری‌ها و علف‌های هرز و افزایش دانش فنی کشاورزان از عوامل افزایش عملکرد پیاز در این منطقه است.
محمدحسین خسروی افزود: متوسط برداشت پیاز بهاره ۸۰ تن در هر هکتار است و امسال کشاورزان آباده افزون بر ۹ هزار تن پیاز سفید تولید و روانه بازار کردند.
به گفته وی، در فصل کاشت و برداشت پیاز، به ازای هر هکتار زمینه اشتغال برای ۷ تا ۱۰ نفر فراهم می‌شود.
خسروی ادامه داد: کشت بهاره پیاز از اوایل اسفند آغاز می‌شود و تا اواخراسفندماه ماه ادامه دارد و برداشت نیز در اواخر تیرماه آغاز شد و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
مسئول جهاد کشاورزی سورمق و حومه بیان کرد: کشت نشایی با برخورداری از مزایایی مانند احتمال رسیدن به تراکم مطلوب و یکنواختی بوته در مزرعه، امکان زودرس کردن محصول و کوتاه‌تر بودن دوره اشغال زمین در مقایسه با کشت مستقیم مورد استقبال بهره برداران قرار گرفته است.
خسروی به مدیریت مصرف آب در این مزارع اشاره کرد و گفت: در روش کشت نشایی به دلیل کوتاه شدن دوره رشد گیاه در مزرعه اصلی، مقارن شدن با بارش‌های اواخر زمستان و اوایل بهار و استفاده از روش‌های نوین آبیاری مصرف آب به حداقل می‌رسد.

برچسب ها: برداشت ، پیاز ، آباده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار