حجت الاسلام و المسلمین موسوی :حفظ باغ‌های قصردشت که ریه‌های تنفسی شیراز محسوب می‌شود در اولویت دستگاه قضا قرار خواهد داشت و پرونده‌هایی که در این راستا تشکیل می‌شود مستقیم با نظارت وی بررسی و حکم صادر خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 22 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رییس کل دادگستری استان فارس با انتقاد از تخریب و تصرف و تغییر کاربری باغ‌های قصردشت شیراز گفت: از ۳ هزار هکتار باغ‌های قصردشت شیراز فقط یک هزار هکتار باقی مانده که عمدتا تبدیل به ساختمان شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان این که تصرف و تخریب و تغییر کاربری باغ‌های قصر دشت شیراز ناشی از کافی نبودن نظارت‌های دستگاه‌های متولی است، افزود: این که هر کسی از راه برسد و خسارت به باغ‌ها برساند و با آن برخورد نشود، نمونه بارز ترک فعل است.

او گفت: حفظ باغ‌های قصردشت که ریه‌های تنفسی شیراز محسوب می‌شود در اولویت دستگاه قضا قرار خواهد داشت و پرونده‌هایی که در این راستا تشکیل می‌شود مستقیم با نظارت وی بررسی و حکم صادر خواهد شد.

رییس کل دادگستری فارس از تشکیل یک شعبه ویژه برای رسیدگی به پرونده تخلف و تصرف‌های حوزه منابع ملی و باغ‌های شیراز خبر داد و افزود: ۲۷۱ پرونده مربوط به باغ‌های قصردشت شیراز وجود دارد که رسیدگی نشده و قرار است به زودی در این شعبه بررسی و حکم صادر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد: برای متخلفان علاوه بر جبران خسارت ۳ ماه تا ۳ سال حبس در نظر گرفته شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار