دبیر ستاد اربعین استان فارس با بیان اینکه تاکنون ۱۱۱ هزار برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند٬ گفت: پیش بینی می‌شود که با توجه به این حجم از استقبال ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر از استان فارس امسال عازم کربلای معلی شوند.
کد خبر: ۱۰۶۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 20 August 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: از همان زمان که سرتان بر نیزه رفت ... نه گمان کنم از خیلی پیشتر ... شاید هم در عالمی که دنیایی نبود خدا مهر شما را بر دل‌های ما تاباند؛ مگر می‌شود مسلمان و شیعه و نه اصلا انسان و آزاده باشی اما محبت حسین بر دلت نباشد ... محبت حسین یعنی امید در ناامیدی‌ها .. یعنی نور در تاریکی‌ها ... یعنی خود خود سعادت.

چند سالی است که اربعین شما با خیل عاشقانی که پیاده به سوی حرمتان روانه‌اند همراه شده خوشا سعادت اینان که پای عاشقی در راه می‌گذارند؛ مردم استان فارس و شهر شیراز نیز از مدت‌ها پیش چشم‌انتظار آمدن این روزها بودند و ثبت‌نام‌ها برای پیاده‌روی اربعین از چندی پیش آغاز شده است.

بر این اساس و به گفته دبیر ستاد اربعین استان فارس تاکنون 111 هزار برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کردند. سید مجتبی علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه ثبت‌نام همچنان ادامه دارد اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که با توجه به این حجم از استقبال 250 تا 300 هزار نفر از استان فارس امسال عازم کربلای معلی شوند.

وی با بیان اینکه مرز خروجی زائران استان فارس شلمچه است که باید متقاضیان هنگام ثبت نام در سامانه سماح این امر را مدنظر داشته باشند گفت: ثبت نام باید منحصرا از این سایت انجام شود و حتما متقاضیان نسبت به دریافت بیمه نیز اقدام کنند.

علوی با بیان اینکه ستاد اربعین استان فارس نیز به صورت مستمر تشکیل و موارد مورد نیاز بررسی می‌شود افزود: این ستاد از 17 کمیته تشکیل شده که مسئولیت هر کمیته به عهده یکی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.

دبیر ستاد اربعین استان فارس با بیان اینکه قرار گرفتن ایام اربعین در تابستان ایجاب می‌کند که زائران تدابیر لازم را از هم اکنون در نظر بگیرند عنوان کرد: تزریق حداقل دو دز واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد اربعین الزامی است و زائران باید این امر را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه زائران باید از هم اکنون سفر و مقدمات آن را فراهم کنند تا در روزهای پایانی درگیر تجمع و شلوغی مرز نشوند تصریح کرد: برای تسهیل سفر زائران نیز موکب‌های مردمی در مرز و مسیر پیاده‌روی مستقر می‌شود.

 

علوی با بیان اینکه از استان فارس 85 موکب در کشور عراق به ویژه مسیر نجف تا کربلا مستقر می‌شوند عنوان کرد: این موکب‌ها مردمی هستند و کلیه امور را مردم انجام می‌دهند و علاوه بر اینها 7 تا 10 موکب نیز از شهرستان‌های استان در مرز شلمچه مستقر می‌شوند که با محوریت موکب شیراز فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین استان فارس همچنین اظهار داشت: براساس دستورالعمل ستاد متقاضیانی که امکان دارند می‌توانند با ماشین شخصی تا مرز بروند و پارکینگ عمومی شبانه‌روزی با قیمت 5 هزار تومان و خصوصی 10 هزار تومان در آنجا پیش بینی شده است چراکه امکان کاپوتاژ و انتقال ماشین شخصی و مسافرت با ماشین شخصی به عراق طبق بخشنامه ستاد وجود ندارد.

وی همچنین درباره تمدید یا صدور گذرنامه برای زائران نیز گفت: اداره گذرنامه موظف شده که در کمترین و سریعترین زمان این امور را انجام دهد تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

برچسب ها: پیاده روی ، اربعین ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار