دادستان عمومی و انقلاب اقلید با بیان اینکه امسال بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان آزادسازی و رفع تصرف شده است، گفت: تخریب ۶ هزار مترمربع ساخت و سازها در بستر رودخانه سفید از جمله این اقدامات است.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ 17 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: امیرحسین انصاری فر افزود: دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان کوتاه نخواهد آمد و بدون شک برخورد سخت و بدون اغماض در انتظار آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: با دریافت گزارش از ادارات منابع طبیعی، منابع امور آب، امور اراضی و مردم درخصوص دست اندازی به اراضی ملی، دستگاه قضایی شهرستان با پیگیری موضوع و در دستور کار قرار دادن در آزاد سازی زمین های تصرف شده اقدام کرد و در آینده نیز در صورت مشاهده برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اقلید درباره آزادسازی حریم رودخانه سفید در بخش سده این شهرستان گفت: ساخت و سازهایی در بستر این رودخانه انجام شده بود که سبب انحراف جریان آب از مسیر اصلی آن شده بود که ابتدا با صدور اخطار نسبت به رعایت حریم رودخانه و در نهایت با تخریب سازه‌های غیر مجاز به مساحت افزون بر ۶ هزار متر مربع همراه شد.


انصاری فر با بیان اینکه برخورد با دست اندازان به بیت المال از تاکیدات رییس کل دادگستری فارس و همچنین دادستانی مرکز استان است، افزود: صیانت از بیت المال و حقوق عامه جزو خط قرمز های دستگاه قضایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب اقلید افزود: در این راستا از لحاظ پیشگیری، نیازمند همدلی، همکاری و هم‌افزایی هستیم، تا شاهد این حجم از تصرفات اراضی ملی نباشیم.

 

همچنین رئیس اداره منابع امور آب شهرستان اقلید به ایرنا گفت: طبق تبصره ۳ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در حریم رودخانه ها ممنوع شده است مگر با اجازه وزارت نیرو.

سجاد مجاب ادامه داد : بر اساس بررسی های انجام شده در منطقه تنگ رود تصرف در حریم و بستر رودخانه اتفاق افتاد و این تصرفات بصورت احداث حوضچه پرورش ماهی و ساخت و ساز های مشابه شد که به متصرفین اخطارهای لازم داده شده است.

مجاب با اشاره به اینکه پساب استخرهای آبزی پروری باعث افزایش غلظت مواد جامد معلق، نیترات و فسفات می شود، افزود: حالت بی‌هوازی ایجاد شده سبب کاهش سطح اکسیژن محلول می شود که این فرآیند به آلودگی اکوسیستم‌های آبی منجر خواهد شد.

وی افزود: رفع موانع و تصرفات حریم و بستر رودخانه‌های استان از برنامه‌های جدی شورای حفظ حقوق بیت المال است و این موضوع در دستور کار دادستانی اقلید نیز قرار دارد و به همه متصرفان هشدار می‌دهیم که در کمترین زمان برای رفع تصرفات اقدام نمایند در غیر این صورت قانون نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار