رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: طی آخرین آمارها، تاکنون ۸۵ موکب برای مراسم اربعین امسال ثبت نام کرده‌اند که مجوز برای آنها صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 13 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: اسکندر قاسمی  در همایش ائمه جمعه فارس که با موضوع اربعین برگزار شد، با اشاره به اینکه تعدادی از موکب‌ها در سطح کشور، تعدادی در مرز شلمچه و تعدادی هم در عراق مستقر می‌شوند، گفت: چهار موکب در شیراز، ۶ موکب در شلمچه، پنج موکب در نجف اشرف، در بین راه نجف اشرف تا کربلای معلی ۲۴ موکب، ۴۱ موکب در کربلای معلی و ۲ موکب هم در کاظمین و سامرا مستقر می‌شوند و تا چند روز پس از مراسم اربعین خدمات رسانی می‌کنند.

او همچنین با بیان اینکه در ورودی و خروجی‌های استان موکب‌ها مستقر و خدمات ارائه خواهند کرد، افزود: ناظر بهداشت و تیم بازرسی در هر موکب حضور خواهند داشت.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: کار بازسازی‌ها در عتبات رو به اتمام است و صحن حضرت زهرا (س) در نجف به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع ساخته شده و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یکصد هزار نفر می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با اشاره به اینکه صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی در ۱۶۴ هزار متر مربع نیز ساخته شده و ۹۰ درصد کار بتن آن انجام و ۵۰ درصد کار صحن پیش رفته است، گفت: در ایام اربعین هم از این صحن استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: صحن امام باقر (ع) در کاظمین نیز توسط استان فارس و چهار استان دیگر ساخته می‌شود.

فعالیت هلال احمر فارس در درمانگاه سامرا

مدیرعامل هلال احمر فارس نیز در این جلسه گفت: تمام فعالیت‌های درمانگاه سامرا توسط هلال احمر استان و شهرستان داراب انجام می‌شود و این تنها درمانگاهی است که از سوی جمعیت هلال احمر در سامرا ایجاد شده است.

حسین درویشی افزود: این مهم وظیفه جمعیت هلال احمر بهداشت و درمان است، چرا که این سازمان یک سازمان بین‌المللی است و برای مناسبت‌ها به صورت ویژه فعالیت می‌کند.

او گفت: آمبولانس‌ها به عراق اعزام می‌شوند و خدماتی ارائه می‌کنند و پایگاه‌ها هم در طول مسیر آماده باش هستند.

نماینده ولی‌فقیه در بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت فارس هم از اعزام ۳۰۰ نفر مبلغ و مبلغه از این استان در راهپیمایی اربعین حسینی خبر داد و گفت: یک پیوست فرهنگی به مواکب اعلام و مقرر شده که هر کدام از موکب‌ها یک مبلغ و مبلغه همراه داشته باشند.

حجت‌الاسلام مجتبی منصورآبادی افزود: یکی از شرایط ثبت موکب‌ها این است که یکی از اعضای هیئت امنا، روحانی باشد اما این مبلغ با روحانی عضو هیئت امنای موکب متفاوت است.

مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم گفت: پیش‌بینی می‌شود روزانه شیراز میزبان بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر زائر باشد و کمپ زیباشهر و کمپ‌های اطراف شیراز را برای میزبانی این عزیزان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار