پیش ثبت نام متقاضیان پیاده روی اربعین حسینی تا پایان هفته تمدید شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵ 09 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت گفت: پیش ثبت نام پیاده روی اربعین از ۱۰ تیر امسال در سامانه سماح به نشانی Samah.haj.ir آغاز شده است و تاکنون بیش از یک میلیون نفر برای زیارت اربعین امسال اعلام آمادگی کرده‌اند.
حجت الاسلام صحبت الله رحمانی با تاکید بر اینکه مشتاقان زیارت اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: پیشتر قرار بود پیش ثبت‌نام در سامانه سماح تا امروز ۱۷ مرداد ادامه داشته باشد، اما، چون ثبت نام در سامانه سماح شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین است و پایان این فرصت با دهه اول محرم و تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی همزمان شده است تصمیم بر آن شد تا ۲۱ مرداد تمدید شد.
وی هدف از ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح را ساماندهی جمعیت، مشخص شدن نوبت و زمان خروج از مرز برای زائران، برنامه‌ریزی دقیق برای حمل و نقل، اسکان و تغذیه و سایر خدمات دانست.
معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه زائران اربعین باید تحت پوشش خدمات بیمه قرار گیرند، افزود: داشتن بیمه برای زائران اربعین امری ضروری است و ما قصد داریم همه زوار را تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا در صورت مشکلات احتمالی متحمل هزینه بالا نشوند. بر همین اساس برای تشرف به زیارت اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است.
آقای رحمانی تصریح کرد: داشتن گذرنامه و تزریق دو دُز واکسن یا واکسن یادآور بر اساس اعلام سامانه ایران من، از مدارک مورد نیاز برای زائران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار