سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد از شناسایی یک مورد مبتلا به تب کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰ 09 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: علیرضا دشت پیما گفت: تب خونریزی دهنده “کریمه کنگو” یکی از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام است، این بیماری از راه گزش”کنه” آلوده و یا از راه له کردن آن در دست و یا روی بدن و یا در اثر تماس مستقیم با گوشت، جگر، خون، ترشحات و دیگر بافت‌های دام آلوده و یا تماس با ترشحات خون و تنفس افراد مبتلا به این بیماری ایجاد می‌شود.

او افزود: نشانه‌های بیماری شامل شروع ناگهانی تب بیشتر از ۳۸ درجه سانتیگراد، سردرد شدید، درد عضلانی، حالت تهوع با استفراغ و یا بدون استفراغ، خونریزی پوستی، خونریزی از بینی و وجود خون در ادرار یا مدفوع است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: دامداران و کشاورزان، کارگران کشتارگاه ها، دامپزشکان و کارکنان بهداشتی و درمانی به ویژه کارکنان بیمارستان‌ها در معرض خطر این بیماری هستند.

دشت پیما اظهارداشت: کارشناسان و مراقبان سلامت شبکه بهداشت و درمان لامرد با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان لامرد پیگیر مسایل بهداشتی و درمانی هستند.

او گفت: گوشت را از فروشگاه‌های مجاز تهیه و در صورت تهیه گوشت دام ذبح شده آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنیم و سپس برای تکه تکه کردن، شستن و آماده کردن گوشت برای پخت و مصرف آن، اقدام کنیم و همچنین احشای دام تازه ذبح شده حداقل در دمای یخچال ۴۸ ساعت نگهداری شود.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تب کریمه ، لامرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار