شیراز امروز ، ترجمان "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا" است .
کد خبر: ۱۰۶۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 09 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: در دهمین روز محرم، سالروز قیام سرخ حسینی، شهر شیراز معطر به عطر حضور پیکر سردار بی سر شهید اسکندری است.

شهیدی که در جبهه مدافعان حرم، سر خویش را تقدیم اربابش امام حسین (ع) کرد و سرش بر نیزه یزیدیان زمان، گروه تکفیری داعش، برافراشته شد.

پیکر سردار شهید عبدالله اسکندری که در سال ۱۳۹۳ در دفاع از حرم های مطهر اهل بیت در سوریه به شهادت رسید، در سالروز شهادت سرور شهیدان عالم از میدان شهدای شیراز تا حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تشییع شد .

سپس آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بر پیکر پاک این شهید نماز خواند.

پس از اقامه نماز نیز ، پیکر مطهر سردار شهید اسکندری از حرم مطهر تا گلزار شهدای شیراز تشییع و در کنار یاران شهیدش به خاک سپرده شد.

 

شهید عبدالله اسکندری در تمام طول مدت هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حضور داشت و از یاران و هم رزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود.

وی در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر ۸، کربلا ۱،۳،۴،۵ و ۸، والفجر ۱۰ و بیت المقدس ۴ حضور داشت. از دیگر مسئولیت‌های وی می‌توان به فرماندهی تیپ ۴۶ امام هادی، فرماندهی مهندسی تیپ ۴۲ قدر و فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت اشاره کرد.

وی در اواخر دهه ۸۰ تا ابتدای دهه ۹۰ مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران شیراز را برعهده داشت. سردار اسکندری پس از بازنشستگی در دفاع از حرم اهل بیت (ع) به سوریه رفت و در اولین روزهای خرداد در حلب به دست تکفیری های داعش به شهادت رسید .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار