فرماندار سپیدان از خسارت ۴۲۸ میلیارد تومانی سیلاب به بخش های مختلف شهرستان سپیدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 06 August 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد رضایی گفت: در جریان سیلاب اخیر حوزه‌های کشاورزی، امور عشایر، راه‌های ارتباطی سپیدان دچار خسارت سنگینی شدند.
او گفت: تمام نقاط تفرجگاهی سپیدان برای جلوگیری از هرگونه حادثه دل خراشی مسدود و به ساکنان در مسیر شیب دره‌ها، نزدیکی روخانه ها و نقاط تفریحی مانند آبشار مارگون، تنگ تیزاب، شش پیر و باغات کهکران که پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران در همه فصل‌های سال است اطلاع رسانی شد.

رضایی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و اطلاع رسانی بسیار خوب خبرگزاری‌ها و صدا و سیما تمام مردم فارس و استان‌های دیگر در جریان شدت‌ بحران قرار گرفتند و از رفتن به مناطق گردشگری سپیدان‌ جلوگیری کردند که همین موضوع باعث شد هیچ گونه خطر جانی برای مردم رخ‌ ندهد.

فرماندار شهرستان سپیدان خسارات وارده ناشی از وقوع سیلاب در سپیدان را بیشتر متوجه حوزه عشایر دانست و گفت: نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر از راه های عشایری این‌ شهرستان که در سنوات گذشته با هزینه‌های سنگین ساخته شد که در جریان بارش‌های سنگین و جاری شدن‌سیلاب تخریب شده است.

او با اشاره به تلف شدن حدود ۱۰۰ رأس دام سبک عشایر و روستاییان به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان در سیلاب گفت: بالغ بر ۶۵۰ تن علوفه ذخیره شده عشایران منطقه سپیدان به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۷۵۰ میلیون‌تومان طعمه سیلاب شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران سپیدان حوزه راه‌های شهرستان سپیدان را متاثر از سیلاب دانست و گفت: راه‌های اصلی و شریانی سپیدان با تخریب گسترده شانه راه‌ها، پل‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ، ورود گل و لای به جاده‌ها، تخریب روکش آسفالت محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی مواجه شده است.

رضایی گفت: در مجموع بالغ بر ۳۱۱ میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان خسارت به بخش کشاورزی شهرستان سپیدان شامل تخریب و آب بردگی مزارع گندم آبی و دیم، تخریب مزارع سبزی جات و صیفی جات از بین رفتن محصولات باغی شامل باغات انگور و سیب وارد شده است.

او با تاکید بر خسارات سیلاب به مزارع حبوبات (لوبیا) و پیاز در شهرستان سپیدان گفت: ۸ واحد مزرعه پرورش ماهی با تلف شدن ۳۸۰ تن ماهی سرد آبی با براورد رهاورد سیلاب به سپیدان است.

رضایی به تخریب ۶۴۸ کلونی زنبور عسل، تاسیسات کشاورزی، کانال های انتقال آب سپیدان به طول تقریبی ۵ هزار متر با خسارت نزدیک به ۱۴ میلیارد تومان نیز اشاره کرد.

رضایی گفت: ۱۰۰ کیلومتر از جاده بین مزارع این شهرستان حدود ۴۰ میلیارد تومان نیز خسارت دیده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران سپیدان گفت: به ۵۰ سردخانه توزیع آب کشاورزی نیز در جریان سیلاب خسارت وارد شد که در برخی نقاط شهری نیز خسارات‌هایی گزارش شده است.

برچسب ها: خسارت ، خسارت سیل ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار