مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۶ 06 August 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت اله طلایی معاون فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) گفت: حرم مطهر احمدبن موسی (ع) در تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان سوگواران است.

حجت اله طلایی گفت: در شب تاسوعا از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه قرائت زیارت عاشورا با حضور عزاداران و پس از نماز مغرب و عشا، سخنرانی و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

او گفت: همچون شب‌های نخست محرم، هیئات مذهبی ساعت ۲۲ و ۳۰ وارد حرم می‌شوند و تا نیمه‌های شب به عزاداری می‌پردازند.

معاون فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) گفت: برنامه‌های سوگواری صبح تاسوعا از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی و زیارت عاشورا آغاز می‌شود و پس از آن شاهد ورود دسته‌های عزاداری و سوگواری خواهیم بود.

طلایی گفت: نماز ظهر تاسوعا با حضور زائران، مجاوران و عزاداران برگزار می‌شود و پس از آن عزاداری و نوحه خوانی در شبستان امام خمینی برگزار می‌شود.

او گفت: خواندن زیارت عاشورا، برپایی نماز مغرب و عشا و عزاداری هیئات مذهبی از دیگر برنامه‌های روز تاسوعا در حرم شاهچراغ (ع) خواهد بود.

معاون فرهنگی حرم شاهچراغ (ع) گفت: صبح عاشورا، زیارت عاشورا در شبستان امام خمینی خوانده می‌شود و در ادامه دسته‌های عزاداری و سینه زنی به حرم مطهر احمدبن موسی (ع) وارد می‌شوند و به سوگواری می‌پردازند.

طلایی با اشاره به تشییع پیکر سردار اسکندری گفت: حرم مطهر شاهچراغ (ع) میزبان پیکر سردار بی سر خواهد بود که بر دستان عزاداران حسینی تشییع می‌شود.

او گفت: سوگواران امام حسین (ع) در ظهر روز عاشورا، همچون سید و سالار شهیدان، نماز ظهر عاشورا را برپا می‌کنند.

برچسب ها: عاشورا ، تاسوعا ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار