فرماندار شهرستان شیراز گفت: بیشترین آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در شیراز در محدوده اکبرآباد،دروازه قرآن و شهرک جوادیه بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 01 August 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: لطف الله شیبانی افزود: آبگرفتگی در سطح منازل و معابر شیراز به علت بارندگی ۲۴ ساعت گذشته بصورت پراکنده وجود داشته است.

وی ادامه داد: آبگرفتگی محدوده اکبرآباد و دروازه قرآن موجب بروز مشکلاتی برای اهالی منطقه و ایجاد چندین فقره تصادف زنجیره‌ای و مسدود شدن مسیر شد که با تلاش تیم‌های امدادی این مسیر شامگاه گذشته بازگشایی شد.

فرماندار شیراز در ادامه گفت: بعضی منازل شهروندان شیرازی در محدوده اکبرآباد و شهرک جوادیه دچار آبگرفتگی شد که با تلاش نیروهای امدادی مشکل آبگرفتگی منازل شهروندان برطرف شد.

وی ادامه داد: در محدوده بلوار صنایع شیراز نیز محور ورودی به شیراز به دلیل آبگرفتگی ساعتی مسدود اما بازگشایی محور در دستور کار تیم‌های خدمات شهری قرار گرفت و این مسیر نیز بازگشایی شد.

شیبانی با بیان اینکه آبگرفتگی منازل شهروندان نیز رفع شده است،گفت: میزان خسارت وارده به منازل شهروندان شیرازی هنوز جمع بندی نشده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: در پی بارندگی روز گذشته در شیراز به دلیل نوع بارش ها و پراکندگی زیاد به روستاهای حاشیه این کلانشهر آسیب جدی وارد نشد و آبگرفتگی قابل توجهی نیز در این محدوده‌ها رخ نداده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه عصر شنبه هشتم مردادماه اغلب بارش ها در محدوده غرب شیراز بوده گفت: در منطقه ارژن و سیاخ دارنگون نیز آبگرفتگی خاصی روی نداده است.

وی بیشترین آبگرفتگی معابر شیراز را در بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده آکبرآباد، منطقه بالادست دروازه قرآن و شهرک جوادیه عنوان کرد و افزود: عصر امروز یکشنبه نهم مردادماه ۱۴۰۱ نیز براساس اعلام هواشناسی منتظر بارش ها در سطح شهرستان شیراز هستیم که شهروندان باید در این خصوص هشدارها را جدی بگیرند.

شیبانی با بیان اینکه این بارش ها تا دوشنبه دهم مردادماه ادامه دارد،گفت: خصوصیت متفاوت بارندگی‌های اخیر باعث شده که آبگرفتگی ها نیز بصورت پراکنده در سطح شیراز رخ دهد.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان شیرازی تا پایان روز دوشنبه دهم مردادماه از ترددهای غیرضروری در سطح شهر و تردد در مسیر رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری کنند.

برچسب ها: آبگرفتگی ، شیراز ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار