برداشت خوشه‌های زرین گندم در شهرستان اقلید آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 10 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: خدامراد طرفدار سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: برداشت گندم از افزون بر ۲۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده که از این میزان سطح کاشت، ۲۰ هزار هکتار به کشت آبی و سه هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص یافته است.
وی با اشاره به وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی و سرمازدگی‌های مکرر در فروردین و اردیبهشت ماه امسال اظهار کرد: با کاهش عملکرد گندم شهرستان پیش بینی می‌شود افزون بر ۵۵ هزار تن گندم برداشت شود.
طرفدار افزود: ۱۱ مرکز خرید گندم در شهرستان جانمائی و آماده خرید تضمینی گندم هستند و ۲۰ نفر از کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان بر امر خرید و جلوگیری از خروج گندم از شهرستان نظارت دارند.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه شهرستان اقلید آخرین نقطه استان فارس در برداشت گندم است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۱۰ دستگاه کمباین در برداشت حضور داشته باشند که هماهنگی‌های لازم در زمینه انجام معاینات فنی و تامین سوخت آن‌ها با شرکت پخش فراورده‌های نفتی صورت گرفته است.
طرفدار افزود: عمده ارقام گندم آبی کشت شده شامل، پیشگام، میهن و حیدری و ارقام گندم دیم شامل آذر۲ و محلی است.
وی به کشت گندم قراردادی در سال آینده اشاره کرد و افزود: با توسعه کشت قراردادی زمینه مناسبی برای افزایش تولید و خودکفایی در تولید این محصول و کمک به کاهش دغدغه کشاورزان در تامین نهاده‌های مورد نیاز خود در این زمینه فراهم می‌شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اضافه کرد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای تحویل هر کیلوگرم گندم است.
شهرستان اقلید با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز نمدان، آسپاس، بکان و طغر در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار