وزیر بهداشت و درمان گفت: توصیه ما به مردم این است که افراد بالای دوازده سال واکسن یادآوری را تزریق کنند؛ بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و ایام محرم ممکن است انتقال ویروس را افزایش دهد.
کد خبر: ۱۰۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ 06 July 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت کشور، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران گفت: این هفته در وزارت بهداشت یک سری بازدیدها و افتتاح‌ها داشتیم. در بیمارستان سید الشهدا در اصفهان پروژه‌های متعددی در راستای درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم.

وی عنوان کرد: دستگاه جدیدی برای انهدام تومور تهیه کردیم که این دستگاه کاملاً نقطه‌ای عمل می‌کند و فقط خود تومور را از بین می‌برد.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق ایجاد کردیم. یکی از مشکلات حوزه سلامت کشور این است که سرطان سینه در خانم‌ها دیر تشخیص داده می‌شود که در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی افتتاح شده است.

عین‌اللهی افزود: در ایران‌شهر مشکلات درمانی وجود دارد، بیمارستان مادر و کودک در آنجا نیز آماده افتتاح است. همچنین پروژه مربوط به سوختگی در این شهر مورد بازدید قرار گرفت. در چابهار نیز بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حال احداث و بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: دی ماه سویه امیکرون کرونا به کشور ما آمد، دو ماه طول کشید که به علت واکسیناسیون فراوان در حجم کوتاه مدت این اتفاق رقم خورد. واکسیناسیون ایمنی دائمی نمی‌دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش پیدا می‌کند. اخیراً تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش جدید با سرعت بیشتری که دارد، می‌تواند بیماری‌زایی ایجاد کند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآوری» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که البته کمک بسیاری در این زمینه به ما کردند این است که افراد بالای دوازده سال واکسن یادآوری را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس، ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار