نهم ذی‌الحجه روزی که با دعای عرفه امام حسین(ع) برای شیعیان یک روز ویژه است، این آیین عبادی در شیراز سومین حرم اهل بیت با محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 04 July 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: ماه ذی‎‌الحجه از جمله ماه‎‌های گرانقدر و عظیم الشأنی است که خداوند متعال آن را با بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان از جمله روز عرفه، عید قربان و عید غدیر و ولایت امیرالمؤمنین (ع) زینت بخشیده است.

این ماه در بیان روایات، فرصتی جهت تزکیه و پلکانی برای رشد است تا جایی که اهل‎ بیت عصمت و طهارت احادیثی در فضیلت آن به ویژه 10 روز ابتدایی این ماه نقل فرموده‎‌اند؛ یکی از بهترین و مهم‌ترین روزهای این ماه روز عرفه است.

نهم ذی‌الحجه روزی که با دعای عرفه امام حسین(ع) برای شیعیان یک روز ویژه است. سال‌ها پیش در چنین روزی امام حسین (ع) در صحرای عرفات، ساعت‌ها در حالت ایستاده به مناجات با پروردگار پرداخت و با راز و نیاز عاشقانه خود، درس‌های بسیار را به ما آموخت.

هر سال این روز مسلمانان در سراسر ایران و جهان به راز و نیاز با خدا می‌پردازند که این آیین عبادی در شیراز سومین حرم اهل بیت با محوریت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

بر این اساس مراسم ویژه روز عرفه شنبه 18 تیرماه در حرم احمدی و محمدی برگزار می‌شود که این دعا توسط حسن شالبافان در سومین حرم اهل بیت قرائت می‌شود و مردم شیراز علاوه بر حرم مطهر در دیگر بقاع متبرکه نیز به راز و نیاز با خدا مشغول می‌شوند‌.

 

علاوه بر آن روز پنجشنبه 16 تیرماه و همزمان با شهادت امام محمدباقر(ع) ویژه برنامه‌ای در حرم مطهر شاهچراغ تدارک دیده شده که همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و در این مراسم یاد عالمانی چون شیخ محمدرضا حدائق و شیخ ابوالحسن حدائق نیز بزرگ داشته می‌شود.
سخنران این مراسم آیت‌الله دژکام، امام جمعه شیراز و مرثیه‌سرایی آن توسط مهدی سروری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار