کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز، موضوع احداث مسکن اجتماعی با هدف اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت را در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹ 03 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز یکشنبه ۱۲ تیر با اشاره به بررسی موضوع ساخت مسکن اجتماعی توسط شهرداری این کلانشهر، گفت: ساخت مسکن اجاره‌ای، در راستای اجرای بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها امکان‌پذیر بوده و قانونی است.

ترابی خاطرنشان کرد: بررسی احداث مسکن اجتماعی توسط شهرداری شیراز، اقدامی در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع افزایش جمعیت و تسهیل در تامین خانه برای اقشار کم‌درآمد است.

او بررسی این طرح توسط کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز را در راستای سیاست‌های اجرایی نهضت ملی ساخت مسکن توسط دولت و مصوبه مجلس شورای اسلامی در این رابطه دانست.

ترابی گفت: ساخت مسکن اجتماعی، با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه و موضوع تامین مسکن برای زوج‌های جوان و ترویج و تسهیل ازدواج و ممانعت از افزایش بی‌رویه اجاره خانه، می‌تواند اثرگذار باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد که براساس مصوبه این کمیسیون، شهرداری شیراز مکلف است ظرف مدت سه هفته نسبت به پیشنهاد جانمایی زمین برای احداث مسکن اجتماعی اقدام کند.

ترابی یادآور شد که براساس تصمیم اعضای این کمیسیون مقرر شد که با هدف جذب اعتبارات لازم، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی نظیر استانداری، راه و شهرسازی، شهرداری، بنیاد مسکن و ... برگزار شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد که شهرداری شیراز ملزم خواهد شد که سالانه نسبت به احداث مسکن اجتماعی و واگذاری آن در قالب قوانین به افراد واجد شرایط، اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار