امام جمعه لار مرکز لارستان فارس :بسیاری از مراجعه کنندگان به دفتر امام جمعه در شهر لار هم همین موضوع گرانی مسکن و خانواده هایی هستند که توان پرداخت بهای اجاره مسکن را ندارد که باید اتاق اصناف و اداره صمت و دیگر متولیان امر به طور جدی برای ساماندهی وضعیت رهن و اجاره های سنگین در این شهر ورود کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 02 July 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در خطبه های این هفته نماز جمعه لار تصریح کرد: بنگاه های املاک و موجران باید رعایت حال مستاجران در این شرایط و اوضاع اقتصادی را بیشتر داشته باشند.

وی بیان کرد: بسیاری از مراجعه کنندگان به دفتر امام جمعه در شهر لار هم همین موضوع گرانی مسکن و خانواده هایی هستند که توان پرداخت بهای اجاره مسکن را ندارد که باید اتاق اصناف و اداره صمت و دیگر متولیان امر به طور جدی برای ساماندهی وضعیت رهن و اجاره های سنگین در این شهر ورود کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته لار اظهار داشت: خانه ای که یک سال و دو سال پیش میزان اجاره آن یک میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون تومان بوده و امسال بدون هیچ پشتوانه قانونی و منطقی به یکباره ۶ میلیون تومان و با چند برابر میزان رهن رسیده است ، باید با مالک این خانه در صورتی که اصرار بر بی انصافی داشته باشد برخورد قانونی شود و دستگاه قضایی هم می تواند با این مصوبه اخیر دولت و سران قوا برای ساماندهی وضعیت اجاره مسکن با قاطعیت ورود کند.

امام جمعه لار: جلوی افزایش بی رویه اجاره مسکن گرفته شود

موسوی خرم یادآور شد: پاسخ رهبری معظم انقلاب هم در این زمینه به طور واضح اعلام شده و همه موظف به اجرای مصوبه اخیر دولت در زمینه موضوع اجاره مسکن و میزان سقف تعیین شده هستیم.

در تاریخ ۲۹ خرداد امسال، مصوبه دولت در زمینه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها در هر سال تا سقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای سراسر کشور در نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی تأیید شد و مقررات لازم برای ضمانت اجرایی این مصوبه نیز به تصویب سران قوا و دیگر اعضا رسید.

در پی استفتاء از رهبر معظم انقلاب درباره افزایش اجاره‌بها و طرح این سوال که آیا اگر صاحب‌خانه به مصوبه سران قوا در خصوص سقف افزایش ۲۵ درصدی راضی نباشد، خانه غصبی محسوب می‌شود؟ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ دادند: «به طور کلی اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی را اعلام کردند، همه باید عمل کنند و مستاجر هم اگر می‌تواند با موجر مصالحه کند و در صورتی که چاره‌ای نداشت، سکونت او در آن با پرداخت اجاره بر اساس قانون اشکال ندارد و نماز و روزه صحیح است.

امام جمعه لار همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان قضایی نیز گفت: رهبر فرزانه انقلاب بر ضرورت ورود جدی دستگاه قضایی به موضوع حقوق عمومی و گسترش میزان فعالیت های قوه قضائیه تاکید داشتند.

وی بیان کرد: رهبری معظم بیشترین تاکیدشان بر مساله پیشگیری از وقوع جرم و به خصوص موضوع پدیده شوم و نامیمون زمین خواری است که این مهم حتی در شهر لار هم وضعیتی نابسامان دارد و خبرهای ناخوشایندی از بروز و افزایش این پدیده حکایت دارد.

امام جمعه لار در بخش دیگری از سخنان خود بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گستره وسیع این دستور محکم اسلامی در بخش های مختلف جامعه تاکید کرد.

وی بیان کرد: فریضه امر به معروف باید توسط امت انجام شود و هر کسی با تذکر لسانی موظف است که منکرات را تذکر دهد و خود هم البته معروف ها را نیز در گفتار و رفتار عملی اش نشان دهد.

امام جمعه شهر لار گفت: باید برخی روزنه های فساد زا و زمینه هایی که خود بروز ترک فعل و دوری از معروف ها می شود بسته شود و نباید بستر برای بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی فراهم باشد.



irna.ir/xjJRVz

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار