آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمن برای تخریب نظام هر کاری می‌کند، تصریح کرد: باید دستگاه ابزاری، تبلیغی و رسانه‌ای داشته باشیم که این مسئله را جا بیندازد.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 30 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام صبح امروز در همایش صلح یاوران که با حضور رئیس دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهارداشت: همکاری مجموعه دولتی و قضایی نمود بیش از گذشته پیدا کرده و باید این امر همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئله اولی که باید به آن توجه داشت عدالت است که اصل تشکیل قوه قضائیه نیز همین است، گفت: اگر حس اجرای عدالت در جامعه قوی نباشد ولو اینکه عدالت اجرا شود مردم احساس کمبودی برایشان ایجاد می‌شود و از این جهت دچار مشکل در اداره جامعه می‌شویم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسئله عدالت که اصل قضیه و وظیفه دستگاه قضایی است، افزود: سوای از اینکه قاضی باید توانمندی ویژه باشد اما باید نظارت هم باشد تا عدالت اجرا شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه دیگر شرایط مرتبط با دادگستری نیز می‌توانند به اجرای عدالت کمک کنند، گفت: وکیل باید با موکل شرط کند در چارچوب عدالت از شما دفاع می‌کنم اما اگر حق با شما نیست دفاع نمی‌کنم که در دستگاه قضایی ما از این دست وکلا زیاد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه این نگرش به دستگاه قضایی کمک می‌کند که اجرای عدالت کند، عنوان کرد: گاه طولانی شدن روند صدور آرا برای این است که وکیل به هر زوری می‌خواهد موکلش پیروز باشد.

وی با بیان اینکه قضاوت شغلی مقدس است و معامله نیست، تاکید کرد: تعبیر شغل درباره‌ قضاوت جایز نیست بلکه یک حرفه مقدس است اما دشمن به دنبال این است که این قسمت را خراب کند؛ دستگاه قضایی و دولت را زیر سؤال می‌برد و یک امپراتوری خبری و رسانه‌ای دارند تا تصویری که خود می‌خواهند ارائه دهند از این جهت باید کاری کنیم تا حفظ حیثیت نظام شود.

 

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دشمن برای تخریب نظام هر کاری می‌کند، تصریح کرد: باید دستگاه ابزاری، تبلیغی و رسانه‌ای داشته باشیم که این مسئله را جا بیندازد.

امام جمعه شیراز با تشکر از دستگاه قضایی استان و اقدامات جهادی آنها گفت: بعد از اجرای عدالت و جا افتادن این مسئله بحث صلح است که در اینجا محبت و گذشت جلوه خود را پیدا کند و در این راستا تلاش‌های خوبی شکل گرفته است. اگر این محقق شود مردم احساس همدلی می‌کنند و جلوه رحما بینهم پیدا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار