خاطرنشان کرد: اینکه مذاکرات به نتیجه برسد به اراده سیاسی اروپایی ها و آمریکایی ها بستگی دارد، متاسفانه اروپایی ها فاقد سیاست مستقلانه در مسایل بین الملل هستند و پیشتر از سیاست «آقا اجازه» استفاده می کنند و از آمریکایی ها در هر موردی اجازه می گیرند. آمریکایی ها هم در درون خودشان دچار مشکل هستند و نمی توانند تصمیم عاقلانه و مبتنی بر شعارهایی که می دهند، بگیرند و آنها در این شرایط نیازمند عقل جامع تری برای تصمیم گیری هستند.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 29 June 2022

تابناک فارس به نقل از  شبستان: ابراهیم عزیزی با اشاره به سفر بورل به ایران گفت: ایران به دلیل اینکه همواره از یک گفتمان قوی و غالبی برخوردار بوده است، هیچ گاه از مذکرات رویگردان نبوده است و همواره از مذاکرات استقبال کرده است.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر آقای بورل آمده است که اروپایی ها را به ریل مذاکرات برگرداند و این تضمین را هم می دهد که از ریل خارج نشود، جمهوری اسلامی حتما استقبال می کند. آن کسی که مذاکرات را از ریل خارج کرد، آمریکایی ها و اروپایی ها بودند. جمهوری اسلامی ایران همواره در ریل مذاکرات حرکت کرد و تا آخر هم همراهی کرد.

 

وی ادامه داد: بدعهدی و نداشتن حسن نیت در اروپایی ها و آمریکایی ها موجب شده است که مذاکرات به نتیجه نرسید. نمی دانیم آقای بورل تا چه اندازه متضمن جلوگیری از بدعهدی و بی صداقتی اروپایی ها و آمریکایی ها شود البته طبق اطلاعات ما هیچ گونه قول و تضمینی نداده است.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نه زمان و نه مکان برای مذاکرات مشخص نشده است و اینها گمانه زنی رسانه ای است که زمان و مکان پیش بینی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینکه مذاکرات به نتیجه برسد به اراده سیاسی اروپایی ها و آمریکایی ها بستگی دارد، متاسفانه اروپایی ها فاقد سیاست مستقلانه در مسایل بین الملل هستند و پیشتر از سیاست «آقا اجازه» استفاده می کنند و از آمریکایی ها در هر موردی اجازه می گیرند. آمریکایی ها هم در درون خودشان دچار مشکل هستند و نمی توانند تصمیم عاقلانه و مبتنی بر شعارهایی که می دهند، بگیرند و آنها در این شرایط نیازمند عقل جامع تری برای تصمیم گیری هستند.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز برنده میز مذاکرات است چون از ابتدا بود و تا الان هم هست و از منافع اش نیز عقب نشینی نکرد و در آینده هم با این رویکرد ادامه می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار