ایمانیه در مورد آخرین وضعیت طرح جهش ملی مسکن در فارس با اشاره به این موضوع که وضعیت فارس هم راستا با استان‌های بزرگ کشور مثل آذربایجان شرقی و خراسان رضوی و تهران و البرز پیش رفته، گفت: البته شخصا از روند اجرای طرح ملی مسکن راضی نیستم و گلایه آن را به دوستان مسکن و شهرسازی کرده‌ام، اما زحمت زیادی کشیده شده و امید داریم که با توجه به احصای ۴ زمین در مرحله نخست، روند اجرای طرح بهتر پیشرفت کند.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 28 June 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی ایمانیه در نشستی با اصحاب رسانه درمورد صحت و سقم ابلاغ ابقای مدیرعامل آبفای شیراز بدون هماهنگی با استانداری و تصمیم استاندار بر ابقا یا لغو این ابلاغ، گفت: این موضوع، بدون هماهنگی با من نبود اما با صحبتی که با مدیر آبفای کشور شد، قرار بر این بود که قبل از ابقای مدیرعامل، فعالیت‌هایی انجام بگیرد که این کار به طور کامل انجام نشده بود و بعد از آن، هماهنگی صورت گرفت که این اقدامات انجام بگیرد.

همچنین خبرنگار فارس از علت حضور نیافتن استاندار در مراسم افتتاح کارخانه آزمایش پرسید که ایمانیه پاسخ داد: ما با مدیران این شرکت شرط کرده بودیم که تا پایان خرداد ، لیست ۱۰۰ نفر بیمه شده جدید را ارائه دهد ولی چون ٤٠ نفر مشغول به کار شده بودند، من به نشانه اعتراض در مراسم شرکت نکردم و به فرماندار مرودشت هم گفتم که شرکت نکند.

وی افزود: بیشتر کارگران، تا تاریخ پیش‌بینی شده مشغول به کار نشده بودند و به دلیل اعتراض به عدم تعهد، در مراسم افتتاحیه شرکت نکردم.

ایمانیه تاکید کرد: این کارخانه موظف شده که تعداد پرسنل خود را تا پایان شهریور به ۲۵۰ و در پایان سال به ۵۰۰ نفر برساند، در غیر این صورت کارخانه را به مزایده می‌گذاریم، دو سرمایه‌گذار هم اعلام آمادگی کرده‌اند، اما در عین حال تلاش ما در راستای این است که مدیران شرکت به تعهدات عمل کنند و نیازی به برگزاری مزایده نباشد.

شهرداری شیراز مسئول اتفاقات کمربندی جنوبی است

استاندار فارس در خصوص واگذاری کمربندی جنوب شیراز به شهرداری هم گفت: ماه‌ها تلاش شد و جلسات زیادی برگزار گردید تا توافقی بین شهرداری و ادارات راهداری و راه و شهرسازی ایجاد شود، ولی شورای شهر از آخرین توافقی که این سه دستگاه امضا کرده بودند، ۱۴ ایراد گرفت و در نهایت مجبور شدیم با چاشنی فشار این تصمیم را بگیریم که مسئولیت کمربندی جنوب شهر را به شهرداری و مسئولیت کمربندی شمال شهر را به راهداری واگذار کنیم تا از مدیریت دوگانه خارج شود، پس قطعا شهرداری مسئول تمام اتفاقات کمربندی جنوب شهر است.

استاندار فارس بر این موضوع تاکید کرد که اداره راهداری قول داده که به تمام تعهداتی که قبلا نسبت به کمربندی داشته، عمل کند.

از روند اجرای مسکن ملی راضی نیستم

ایمانیه در مورد آخرین وضعیت طرح جهش ملی مسکن در فارس با اشاره به این موضوع که وضعیت فارس هم راستا با استان‌های بزرگ کشور مثل آذربایجان شرقی و خراسان رضوی و تهران و البرز پیش رفته، گفت: البته شخصا از روند اجرای طرح ملی مسکن راضی نیستم و گلایه آن را به دوستان مسکن و شهرسازی کرده‌ام، اما زحمت زیادی کشیده شده و امید داریم که با توجه به احصای ۴ زمین در مرحله نخست، روند اجرای طرح بهتر پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه دو انبوه ساز ۱۵ و ۷ هزار واحدی هم اعلام آمادگی کرده اند و قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز برای ساخت ۵۰ هزار واحد پای میز مذاکره آمده، گفت: تفاهم‌نامه‌ها در این مرحله‌ در حال انعقاد است.

ایمانیه همچنین درباره آخرین وضعیت کارخانه آی‌تی‌آی هم افزود: قرار بر این بود، سرمایه گذاری که مالکان کارخانه معرفی کرده بودند، تا روز شنبه این هفته، ۲۷ میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت به کارگران را پرداخت کند اما سرمایه گذاری را پیدا کرده‌اند و تاکنون این اتفاق نیفتاده و بر اساس رای شورای داوری کار، قوه قضاییه اختیار دارد که حکم به مزایده گذاشتن کارخانه را صادر کند.

استاندار فارس در مورد آخرین وضعیت کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز هم گفت: توافقاتی با صاحبان کارخانه داشتیم که تاکنون سعی کرده اند طبق تعهدات پیش بروند و مراحل خاکبرداری کارخانه در منطقه ویژه را شروع کرده‌اند.

وی افزود: مدیران روغن نباتی متعهد شده‌اند که مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه را فراهم آورده و در مرحله دوم با مساعدت ما بتوانند از بانک ملی وام بگیرند و بعد از بهره‌برداری کارخانه جدید با ظرفیت تولیدی بیشتر از کارخانه فعلی روغن نباتی به آنها مجوز می دهیم که زمین کارخانه فعلی را بفروشند و فاز سوم را در منطقه ویژه تکمیل کنند.

ایمانیه به موضوع ساخت مرکز جامع بیماری‌های متابولیک در شیراز هم پرداخت و گفت: این اتفاق آرزوی دیرینه من بوده است و حتما در ساخت و تجهیز مرکز جامع تشخیصی، درمانی و آزمایشگاهی بیماران متابولیک جنوب کشور مساعدت خواهیم کرد.

انتهای پیام/س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار