عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: با قدردانی از وزیر نفت و مجموعه وزارت نفت، گفت: وزیر نفت به عنوان وزیری متخصص و کاردان توانست ثابت کند می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد و کارنامه قابل قبولی داشت.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰ 27 June 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به وصول مطالبات ارزی حاصل از فروش گاز به عراق، گفت: وصول درآمدهای نفتی و گازی را از دو جنبه می‌توان بررسی کرد ابتدا بحث اقتصادی آن مطرح است چراکه وصول 1.6 میلیارد دلار، علاوه‌بر جلو انداختن وزارت نفت در ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه صنعت نفت و گاز، به رونق اقتصادی نیز کمک خواهد کرد، چراکه این مطالبات ارزی هستند و می‌تواند به کنترل قیمت ارز در کشور کمک کند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مطالبات ارزی در شرایطی وصول شدند که جو روانی قطعنامه شورای حکام به دنبال افزایش قیمت دلار بود اما این وصول‌ها پیغام‌های خوب سیاسی و اقتصادی برای ما به دنبال داشت و نشان می‌دهد دیپلماسی انرژی ایران جان تازه‌ای گرفته و می‌توان از این طریق اقدامات موثری انجام داد.

وی با قدردانی از وزیر نفت و مجموعه وزارت نفت، گفت: وزیر نفت به عنوان وزیری متخصص و کاردان توانست ثابت کند می‌توان با دیپلماسی انرژی تحریم‌ها را دور زد و کارنامه قابل قبولی داشت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد وزارت نفت باید با استفاده از دیپلماسی انرژی دیگر طلب‌های نفتی و گازی خود را نیز هرچه زودتر با همکاری بانک مرکزی و وزارت امور خارجه وصول کند. امروزه در بازارهای انرژی تمامی کشورها به‌دنبال منافع خود هستند و اگر ایران به‌دنبال منافع خود نباشد کشورهای دیگر همچنان از باز پس دادن پول‌های مسدود شده نفت و گاز ایران در حساب‌های خود سر باز می‌زنند، در این زمینه دیگر مراکز و وزارتخانه‌های ذی‌ربط نباید وزارت نفت را در این مسیر تنها بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار