جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: منابع بودجه باید بیشتر صرف حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و خدمات اجتماعی و امثال آن شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ 27 June 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه گفت: موضوعی که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه ما در بودجه به دیگر منابع درآمدی در کشور است.

وی افزود: علاوه بر این باید بحث افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه مد نظر قرار گیرد البته به جای مالیات بر تولید، ما مالیات بر مصرف را باید در دستور کار خودمان قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مواردی که باید در بسته درآمدهای مالیاتی از آنها مالیات اخذ شود مواردی همچون خودروهای لوکس و امثال آن هستند و ما باید به جای مالیات گرفتن از بخش تولید اخذ مالیات از عایدی سرمایه مالیات بر درآمد و امثال آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

قادری خاطرنشان کرد: دولت باید زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی را برای تکمیل این پروژه ها فراهم کند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم آورد.

وی افزود: منابع بودجه باید بیشتر صرف حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و خدمات اجتماعی و امثال آن شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در اصلاح ساختار بودجه باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که دولت بیشتر باید تسهیل‌کننده در امور اقتصادی باشد باید دست از تصدی‌گری در این حوزه بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار