هاجری با بیان اینکه شعار تکمیل زیرساخت‌های گردشگری داده می‌شود، اضافه کرد: وقتی در پروژه قطار شهری، محدوده آرامگاه‌های حافظ و سعدی و دروازه قرآن و باغ های دلگشا و جهان نما حذف می شود، آنهم سلیقه ای، چگونه زیرساخت گردشگری تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 27 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا هاجری با اشاره به اینکه مدتها قبل پیشنهاد نیم بها یا رایگان شدن حمل و نقل عمومی برای سالمندان، ایثارگران، مددجویان نهادهای حمایتی، خبرنگاران، دانشجویان و دانش آموزان را داده بود، از عملی نشدن چنین اقدامی در راستای توسعه استفاده از این شیوه حمل و نقلی و حمایت از این اقشار، انتقاد کرد.

هاجری خاطرنشان کرد: برای تکریم و حفظ منزلت سالمندان در بوستان‌ها ضرورت دارد که سازمان خدمات شهری شهرداری شیراز، فضاهای تابستانه و زمستانه برای این قشر ایجاد و کاری اساسی و کاربردی جهت پاسداشت آنان انجام دهد.

وی همچنین گفت: طرح پرحامی و فراگیر مسکن ملی در بافت های فرسوده با تسهیلات ویژه معافیت ساخت و ساز و وام چهارصد میلیون تومانی در کلانشهر شیراز، بهترین فرصت برای احیا، بازسازی و بازآفرینی شهری است.

هاجری ضمن بیان اینکه ساخت ۳۰ درصد مسکن ملی در بافت های فرسوده، طرح معقول و منطقی است، گفت: اما با صد حیف و افسوس شهرداری، مسکن و شهرسازی و اوقاف، تمام قد برای کمک به اجرای آن اعلام آمادگی نکرده اند.

این عضو شورای شهر شیراز، گفت: مصوبه رسمی و قانونی خط دوم مترو، از شهرک میانرود تا میدان آزادی و سپس میدان کلبه بوده حال آنکه ناقص، ابتر و دُم بریده اجرا شده است. وقتی دستگاه حفاری از میدان آزادی بیرون آورده شد، معلوم بود ادامه آن تا کلبه سعدی عملیاتی نمی‌شود! موضوع تراموا در ادامه کار، شعاری است که هیچ وقت عملیاتی نخواهد شد.

هاجری با بیان اینکه شعار تکمیل زیرساخت‌های گردشگری داده می‌شود، اضافه کرد: وقتی در پروژه قطار شهری، محدوده آرامگاه‌های حافظ و سعدی و دروازه قرآن و باغ های دلگشا و جهان نما حذف می شود، آنهم سلیقه ای، چگونه زیرساخت گردشگری تکمیل می‌شود.

او با بیان اینکه یک سوم مردم شیراز درحد فاصل میدان آزادی تا کلبه و بلوار نصر و سرداران و سعدی زندگی می کنند، گفت: محروم کردن یک سوم جمعیت شهر از خدمات قطار شهری با هیچ منطق و عدالتی همخوانی ندارد. شهرداری شیراز و سازمان قطار شهری بهتر است به جای توجیه، شعار و بهانه جویی، پاسخگوی یک سوم جمعیت شیراز در مناطق ۳، ۷ و ۱۱ شهرداری باشند.

هاجری همچنین اصرار بر هزینه بیش از ۲ هزار میلیارد تومانی در دو طرح زیرگذر و روگذر گویم و میدان قصردشت به بهانه روانسازی ترافیک و بدون توجه ویژه به پیوست فرهنگی – اجتماعی و انجام کار فنی و تخصصی را قابل دفاع ندانست و گفت: لازم است شورا و شهرداری زوایای مختلف این طرح‌ها را بررسی کرده و شکاف طبقاتی شمال و جنوب شهر را در توزیع بودجه های ناعادلانه به دره عمیق تبدیل نکنند که هلاکت بار خواهد بود. توزیع ناعادلانه بودجه مدیریت شهری با متمم و الحاقیه اصلاح شود تا مناطق محروم هم عطر و بوی عدالت را استشمام کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه جدایی دانشکده زبان و ادبیات فارسی از آرامگاه حافظ پس از ۷۰ سال همجواری را زیرسئوال بردن پیشینه و هویت شهر ادبی شیراز ارزیابی و اضافه کرد: آن دانشکده از سال ۱۳۳۳ در سطح ملی و جهانی درخشیده، من بعد هم می‌تواند بدرخشد.

هاجری اضافه کرد: احیای بناهای موجود، به شکل و شیوه ای سنتی و ارتقاء معماری اسلامی – ایرانی این بناها باید حفظ شود. به بهانه کمبود جا و امکانات رفاهی و امثالهم نمی توان یک هویت نهادینه شده را جا به جا کرد. علاوه بر حفظ بناهای تاریخی می توان مرکز حافظ و سعدی شناسی را در هر دو آرامگاه و کنار آنها طراحی و عملیاتی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: ساختمان دانشکده زبان و ادبیات فارسی شیراز روح دارد، با انسان سخن می گوید، بوی سیمان و آهن مدرنیته نمی دهد. بهتر است چوب حراج به داشته های خود نزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار