کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: هم‌نشینی ماه و زهره، فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به عکاسی از آسمان شب فراهم می‌کند تا بتوانند تصاویر بسیار جذابی از هلال ماه به همراه زمین تاب و دومین جرم درخشان آسمان شب، سیاره زهره در کنار هم ثبت کنند.
کد خبر: ۱۰۵۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 25 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: یکشنبه _پنجم تیر_ ماه از فاصله دو درجه و ۳۵ دقیقه قوسی سیاره ناهید می‌گذرد و و ماه ۲۷ روزه می‌شود. با چنین جدایی زاویه‌ای این دو جرم در موقعیت هم‌نشینی قرار می‌گیرند. ماه و سیاره همسایه زمین از مختصات رصدخانه لارستان حدود ساعت ۰۳:۵۸ (یک ساعت و ۵۹ دقیقه قبل طلوع خورشید) قابل رصد می‌شوند؛ سپس زمانی که به ارتفاع ۲۰ درجه‌ای از افق شرقی برسند در روشنایی آسمان سپیده‌دم محو می‌شوند.

وی افزود: ماه در قدر منفی ۹.۷ و زهره در قدر منفی ۳.۹ هر دو در صورت فلکی ثور قرار دارند. این مقارنه با چشم غیرمسلح یا از طریق دوربین دو چشمی قابل مشاهده خواهد بود. این هم‌نشینی فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به عکاسی از آسمان شب فراهم می‌کند تا بتوانند تصاویر بسیار جذابی از هلال ماه به همراه زمین تاب و دومین جرم درخشان آسمان شب، سیاره زهره در کنار هم ثبت کنند. البته تماشای این پدیده با چشم غیرمسلح هم خالی از لطف نیست.

 

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار