مجتبی دهقان‌پور با تاکید بر اینکه هرگونه احتکار، خرید و فروش گندم خارج از شبکه ممنوع است به دلالان اخطار داد که هر چقدر گندم از کشاورزان خریده باشند با کمک دستگاه قضا از آنها پس گرفته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 12 June 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مجتبی دهقان‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون 270 هزار تن گندم در فارس به صورت تضمینی و با قیمت 11 هزار و 500 تومن خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: هر چه برداشت گندم از مناطق جنوبی به مناطق میان‌بند و شمالی می‌رسد فعالیت دلالان برای خرید گندم بیشتر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه احتکار، خرید و فروش گندم خارج از شبکه ممنوع است به دلالان اخطار داد که هر چقدر گندم از کشاورزان خریده باشند با کمک دستگاه قضا از آنها پس گرفته می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به کاهش 34 درصدی بارندگی در فارس، عدم رهاسازی حق‌آبه سد درودزن و بروز سرمازدگی در مناطق میان‌بند و شمالی فارس، گفت: با وجود این مسائل امسال در جنوب فارس میزان عملکرد گندم در واحد سطح 34 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به خسارت 9 هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به بخش کشاورزی فارس، عنوان کرد: به گفته مسئولان کشوری بیشترین خسارت سرمازدگی به کرمان، فارس و یزد وارد شده است.

وی با اشاره به اختصاص 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بخش دام و طیور کشور، گفت: سهم استان‌ها از این اعتبار شناور است و هر استانی به نسبت ظرفیتی که در این بخش دارد می‌تواند اعتبار دریافت کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پرداخت 381 میلیارد تومان تسهیلات به 105 طرح کشاورزی فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: 16 میلیارد تومان اعتبار نیز برای مبارزه با آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فرونشست زمین در استان فارس، اظهار داشت: در ارسنجان، مرودشت، داراب، بخش‌هایی از شهرستان فسا و جنوب فارس با فرونشست زمین روبه‌رو هستیم که برای جلوگیری از پیشرفت آن باید اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری انجام شود.

دهقان‌پور افزود: کمک به تغذیه مصنوعی سفره‌های زیرزمینی از طریق آبخوان‌داری و آبخیزداری، تغییر الگوی کشت، اعمال سیاست‌های جبرانی برای جایگزینی کشت محصولات آب‌بر و غیره از جمله اقداماتی است که برای جلوگیری از پیشرفت فرونشست‌ها باید دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه فروش کیلویی نان می‌تواند یکی از راهکارهای کنترل کم‌فروشی در نانوایی‌های باشد، عنوان کرد: هنوز برای فروش کیلویی نان در استان فارس به یک تصمیم مشخص نرسیده‌ایم.

دهقان‌پور در مورد برنامه قطعی برق چاه‌های کشاورزی فارس در فصل گرما، گفت: پارسال روزانه 5 ساعت قطعی برق داشتند اما در حال حاضر دو روز درمیان روزی 2 ساعت قطعی برق دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه تعهد خاموشی برق چاه‌های کشاورزی 500 مگاوات بوده که به گفته مدیرعامل توزیع برق فارس در استان فارس 240 مگاوات اعمال شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها از 15 خردادماه باید قطعی برق چاه‌های کشاورزی شمال فارس اعمال می‌شد که با رایزنی‌ها و همکاری شرکت توزیع برق تاریخ شروع آن را به یکم تیرماه رساندیم.

بیشتر بخوانید
93 طرح جهاد کشاورزی استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

109 طرح جهاد کشاورزی در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

36 پرونده در برخورد بازرسان جهاد کشاورزی استان بوشهر با متخلفان اقتصادی تشکیل شد

وی از افتتاح 41 پروژه عمرانی و اشتغال‌زا با اعتباری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: 36 طرح اشتغال‌زا و مابقی عمرانی است.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال‌زا در زمینه‌های تولیدات گیاهی، دامی و صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بیش از یک هزار و 643 میلیارد ریال است و اشتغال‌زایی 140 نفری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی شامل اجرای سامانه نوین آبیاری در قالب 81 پروژه در سطح 831 هکتار و احداث 4 کانال و شبکه آبیاری و زهکشی است، تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح‌ها 392 میلیارد ریال است و با اجرای آنها 293 خانوار بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/422/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار