معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت : با توجه به ا؛از روند بازگشت حجاج به استان فارس همه امکانات بهداشتی و درمانی دراستان فارس آمادگی مقابله با شیوع احتمالی کرونا ویروس دارد و دراین زمینه جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ 03 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر محسن مقدمی با اشاره به اقدامات این معاونت از ماه ها پیش برای حفظ سلامت حجاج، بیان داشت :در این راستا، نشست هایی با حضور نمایندگان فرودگاه استان فارس ، جمعیت هلال احمر، معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه، پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی، روابط عمومی دانشگاه، مدیریت بحران دانشگاه، مرکز پایش مراقبت های درمانی(mcmc)، واحد آموزش سلامت، واحد مبارزه با بیماری های واگیر و مرکز بهداشت شیراز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در عین حال شهروندان و کسانیکه به استقبال حجاج می روند بهتر است اقدامات پیشگیرانه ر انجام دهند گفت : :اگرچه تب، سرفه، گلودرد و علایم تنفسی مانند آنچه در یک سرماخوردگی ساده بروز می کند، در بیماران مبتلا به کورونا ویروس نیز دیده می شود، اما مرگ و میرهای ناشی از این بیماری که به واسطه کورونا ویروس جهش یافته ای ایجاد می شود، لزوم احتیاط و مراقبت های لازم توسط حجاج را تا دو هفته پس از ورود، ضروری می سازد.

این مقام بهداشتی خاطر نشان کرد :بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تیم پایگاه مراقبت بهداشت مرزی با حضور پزشک، کارشناس بیماری ها و امدادگران اورژانس در فرودگاه شیراز مستقر شده است .

به گفته وی این تیم کار شناسایی، ارجاع بیماران، آموزش چهره به چهره، اطلاع رسانی به کمک نصب بنر و پوستر، توزیع بسته آموزشی و کارت اطلاع رسانی به صورت گسترده و تمام وقت را انجام می دهد.

مقدمی گفت:بر اساس هماهنگی با پزشکان کاروان ها شرایط جسمی حجاج بررسی و پیگیری می شود و بیمارستان های استان نیز آمادگی رسیدگی به بیماران دارای علایم احتمالی را یافته اند.

امسال بیش از سه هزار و 300 زائر از استان فارس به حج تمتع مشرف شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر مرد و یک هزار و 800 نفر زن هستند و دو کاروان نیز از استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد از فارس به سفر معنوی حج مشرف شدند.

ویروس کرونا به عنوان عامل این بیماری به سیستم تنفسی حمله می کند و به تدریج این سیستم را از کار می اندازد و از علائم این بیماری می توان به سرفه، تب شدید که به التهاب ریه و نارسایی کلیه منجر می شود، اشاره کرد ،اما تاکنون واکسنی برای جلوگیری از ابتلای به آن ساخته نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار