نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ایران همواره در سازمان های منطقه ای و بین المللی نقش آفرین بوده لذا باید تلاش شود حضور کشورمان موثرتر شود، ادامه داد: بر این اساس گردهمایی معاونان وزرای خارجه عضو اکو در تهران می تواند سطح همکاری های منطقه ای کشورمان را ارتقاء دهد.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 28 May 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی در رابطه اهمیت گردهمایی معاونان وزرای خارجه عضو اکو در تهران، گفت: اگر فرصت های اقتصادی کشورمان به ظرفیت های منطقه ای پیوند بخورد، می تواند موجب شکوفایی و رشد اقتصادی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: عرصه هایی مانند نفت و انرژی، معدن و صنعت از جمله فرصت هایی است که کشورمان می تواند از طریق آن با کشورهای عضو اکو تبادلات اقتصادی و تجاری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه ایران همواره در سازمان های منطقه ای و بین المللی نقش آفرین بوده لذا باید تلاش شود حضور کشورمان موثرتر شود، ادامه داد: بر این اساس گردهمایی معاونان وزرای خارجه عضو اکو در تهران می تواند سطح همکاری های منطقه ای کشورمان را ارتقاء دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد کشورمان زیربناهای حمل و نقل خوبی دارد که این مهم می تواند به ترانزیت کالا از کشورهای عضو اکو کمک کند و برای ایران اسلامی منافع خوبی به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک همکاری های مشترک در قالب سازمان های منطقه ای می تواند معادلات اقتصادی و تجاری جهانی را تغییر دهد و موجب بروز قدرت های نوظهور شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار