مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق(ع) با عنوان "سوگواره صادق آل محمد(ص)" در بقاع متبرکه و مساجد این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ 26 May 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام سید عباس موسوی با اعلام برنامه‌های سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، گفت: امسال برنامه‌های عزاداری در قالب سوگواره در شب شهادت آن حضرت و در روز شهادت همراه با قرائت دعای ندبه در حرم‌های مطهر امامزادگان شاخص فارس برگزار می‌شود.

 

او افزود: این برنامه‌ها از بعد از نماز مغرب و عشا روز پنجشنبه پنجم خرداد آغاز و تا شام شهادت آن حضرت در روز ششم خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه ویژه برنامه شاخص این سوگواره در قالب همایش بزرگ داشت مقام شامخ امامزاده اسماعیل علیه السلام فسا برگزار می‌شود، گفت: این مراسم همراه با قرائت دعای ندبه با مداحی حاج مهدی سماواتی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علیرضا حدائق از ساعت ۶ و سی دقیقه صبح جمعه در حرم مطهر امامزاده اسماعیل علیه السلام فسا برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف فارس از برگزاری مراسم‌های سوگواری و عزاداری در سایر بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد و افزود: در حرم‌های مطهر امامزادگان سید علاءالدین حسین(ع)، علی بن حمزه(ع)، امامزاده سید محمد(ع) قصرالدشت، امامزاده سید تاج الدین غریب(ع) و بقعه متبرکه شاه داعی الی الله در شیراز مراسم‌های نوحه خوانی و مداحی در شب شهادت آن حضرت همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و در روز شهادت نیز مراسم قرائت دعای ندبه باحضور زائران و عزاداران در جوار مضجع شریف این امامزادگان دائر خواهد بود.

او افزود: در حرم‌های مطهر امامزادگان شاخص استان از جمله احمد و جعفر(ع) بهمن آباده، سید حسین(ع) کازرون، میر علی بن حسین(ع) لارستان، امامزاده حسین(ع) و بقعه متبرکه امامزاده فضل(ع) در جهرم نیز مراسم‌های عزاداری در قالب سوگواره صادق آل محمد برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اهمیت و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های سوگواری این ایام گفت: استفاده از ماسک برای همه زائران و سوگواران است و از عموم مردم ولایتمدار و شریف استان فارس برای شرکت در این سوگواره و برنامه‌های معنوی دعوت به عمل می‌آید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار