به گفته رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خفر، پیش‌بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ تن گندم و ۵۰۰تن جو از مزارع شهرستان خفر برداشت شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸ 26 May 2022

تابناک فارس به نقل از یارنا: به گفته رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خفر، پیش‌بینی می‌شود دو هزار و ۴۰۰ تن گندم و ۵۰۰تن جو از مزارع شهرستان خفر برداشت شود.
ارسلان صالحی  افزود: سطح زیر کشت گندم آبی قابل برداشت در شهرستان خفر، ۶۰۰ هکتار است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خفر با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در این شهرستان تا ۳۱۰تن است، ابراز کرد: تاکنون از سطح ۱۱۵هکتار گندم آبی برداشت شده که میانگین عملکرد آبی سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم و میزان تولید کل ۳۶۸تن است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خفر همچنین با اشاره به آغاز برداشت جو در این شهرستان گفت: سطح قابل برداشت محصول جو آبی در شهرستان خفر ۲۳۰ هکتار است که تا کنون ۱۳۰هکتار برداشت شده و میزان تولیدکل ۲۶۰تن پیش بینی می‌شود.
وی تصریح کرد: پنج دستگاه کمباین مجهز به کاه‌کوب و دو دستگاه نیوهلند کاه‌کوب به برداشت گندم و جو در شهرستان خفر مشغول فعالیت هستند.
شهرستان خفر در فاصله ۱۹۰ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان جهرم

سرپرست مدیریت جهادی کشاورزی جهرم با اشاره به اینکه محصول گندم در مزارع شهرستان جهرم به صورت دیم و آبی کاشته می‌شود، گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان جهرم به صورت آبی و دیمی سه هزار و ۷۰۰ هکتار است.
حسن زمانی با بیان اینکه بانک‌ها وجه خرید گندم با قید فوریت به حساب کشاورزان واریز می‌کنند، افزود: از کشاورزان جهرمی درخواست می‌کنیم تا گندم‌های برداشتی خود از مزارع به مراکز خرید گندم تحویل دهند.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، جو ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار