استاندار فارس گفت: مدعی نیستیم که پزشک خانواده یک طرح کامل و بدون نقص بوده و قطعا تمام طرح‌هایی که دست ساز بشر است مشکل دارد، این طرح باید اصلاح شود، ولی پایه‌ها و زیرساخت‌ها همان است و این کار نسبتا جامع بود که با تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز هم سو است.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 25 May 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با مدیران بیمه سلامت استان‌ها با گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر به برخی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره این روز اشاره کرد و گفت: در ماجرای پزشک خانواده دو استان فارس و مازندران همت کردند و ادامه دادند و با وجود سختی‌های زیاد در راستای اجرای این طرح بزرگ ملی نهایت تلاش خود را انجام دادند و امروز غیر از آنچه در فارس و مازندران اجرا شد الگوی دیگری نیست.

او گفت: مدعی نیستیم که پزشک خانواده یک طرح کامل و بدون نقص بوده و قطعا تمام طرح‌هایی که دست ساز بشر است مشکل دارد، این طرح باید اصلاح شود، ولی پایه‌ها و زیرساخت‌ها همان است و این کار نسبتا جامع بود که با تاکیدات و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری نیز هم سو است.

ایمانیه گفت: برای اصلاح نظام سلامت جز طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع و راهنما‌های بالینی و پرونده الکترونیک سلامت راهی نیست.

او گفت: یکی دیگر از راهکار‌های نظام سلامت حمایت از حضور تمام وقت اساتید در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی است و اگر عدالت از نظام جمهوری اسلامی حذف شود یکی از بهترین ارکان نظام خدشه دار شده است و برای تامین سلامت مردم وظیفه حاکمیت است که کف سلامت مردم را تامین کند که برای این کار باید سیستم‌های دانشگاهی دولتی قوی باشند و برای قوی بودن سیستم‌های دانشگاهی نیاز به حضور پررنگ اساتید و متخصصان این حوزه است.

ایمانیه با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است و در احادیث ائمه معصومین نیز بر این مسئله تاکید شده، گفت: یک گرم پیشگیری بهتر از یک تن درمان است که شعار بهداشت جهانی است و گاه هزینه درمان ۵۰۰ برابر هزینه پیشگیری است؛ در این ارتباط وی از بیمه سلامت ایران خواست که در موضوع غربالگری و مباحث بهداشتی و پیشگیری ورود جدی ترس داشته باشد.

ایمانیه در پایان اعلام کرد که ساختمان سازمان بیمه سلامت مناسب شان استان فارس نیست و اعلام آمادگی می‌کنم که از امکانات و توانایی استانداری برای این امر کمک کنیم و شما هم یک ساختمان در شان بیمه سلامت استان فارس قرار دهید.

استاندار فارس همچنین گفت: لازم است با پیگیری نمایندگان مجلس منابع پایدار برای بیمه سلامت در سال ۱۴۰۲ محقق شود مانند مالیات ارزش افزوده که ثابت است یا عوارض از صنایع آلوده‌کننده و دیگر راه‌ها.

ایمانیه گفت: بیمه شدن ۶ میلیون نفر یک کار جهادی بود که اتفاق افتاد که از این جهت تبریک و قدردانی خود را از دولت اعلام می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار